Du pratar med erfarenhet hör jag *hihihi*xsive skrev: ↑05 maj 2023 16:34Anpassar inte sökalgoritmen även till gamla ord man sökt på för att på pappret öka träffsäkerheten?Marie skrev: ↑04 maj 2023 22:45Tja vad ska man säga. Jag tror du fastnade framför det, då det var lite naket. *hihihi*Ursus skrev: ↑04 maj 2023 20:56 6453ff5a82636147595714.jpg
Gjorde misstaget att söka efter "Bushcraft" idag på Youtube...
Tjaa. Vad ska man säga? Detta gör mig bara antipatisk och dyster. Vad har blivit av den hobby som man en gång älskade så? Influencers är verkligen omvända Kung Midas-ar. Allt de rör vid blir skit. Allt gott drunknar i ett hav av nonsens.
Söker jag på bushcraft på tuben får jag inte samma träffar. Åtminstone inte på första 2-3 sidorna med klipp.
Kanske säger mer om den som söker än allmänt vad som hamnar i sökträffar….
De där AI algoritmerna har nog även koll på ålder o kön och där med riktar viss typ av innehåll även om man normalt inte kikar på det.
Sedan när man lamslår algoritmerna med att stoppa script falska heders och inga personliga konton till Google, Microsoft o de där.. då blir den konfus och du får träffar som inte ens har med saken att göra man söker på.
AI sökmotorer är det värsta som finns, då den gör fler antaganden än faktiska sökningar på det man söker efter.