Bra böcker

Här kan det skrivas om tex: litteratur, filmer, sällskapsspel
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3250
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Bra böcker

Inlägg av Parabellum »

reboot skrev: 21 sep 2023 10:26 Kan lägga till, att One Second After som är den första boken är helt fristående och man behöver inte fortsätta med dom andra.
Men uppföljarna One Year After och The Final Day kom sen 2015 respektive 2017 och broderade ut en fortsättning på temat.

Five Years Later släpptes nu i augusti 2023.

48 Hours är en fristående roman om en annalkande solstorm av kollosalformat och hur man förbereder sig.

William R. Forstchen ä mycket kunnig om konsekvenserna av HEMP/NEMP & CME och ger en grav tankeställare till läsaren!
De där böckerna verkar mycket intressanta, får ta en närmare titt på dem.
Tack för tipset. :up:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3014
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Bra böcker

Inlägg av maskros »

reboot skrev: 21 sep 2023 10:26 Kan lägga till, att One Second After som är den första boken är helt fristående och man behöver inte fortsätta med dom andra.
Jag instämmer, den var klart läsvärd. Lite USAisk sådär men det kan man kanske se förbi och då finns där flera tankeställare.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 899
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Bra böcker

Inlägg av Omnivore »

Bra tips. Lägger One Second After på min önskelista på Adlibris.
Tar den efter nästa bok om ÖB Johanna Lindström, 6 Dagar, som jag just laddat ned.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Preppad212121
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 jun 2021 21:34

Re: Bra böcker

Inlägg av Preppad212121 »

Läser just nu
Mat - En krigisk historia av Folke Schimanski

Kommit en fjärdedel in i boken och tycker den är intressant.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2521
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Bra böcker

Inlägg av xsive »

Köpte ett par Wilderäng böcker på ICA Maxi bokrean.
Kungshjärta och Ishjärta. Nu skall jag bara hitta Drönarhjärta att läsa först så man tar dom i ordning
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2521
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Bra böcker

Inlägg av xsive »

xsive skrev: 25 feb 2024 16:00 Köpte ett par Wilderäng böcker på ICA Maxi bokrean.
Kungshjärta och Ishjärta. Nu skall jag bara hitta Drönarhjärta att läsa först så man tar dom i ordning
Drönarhjärta hittades på bokbörsen för 140kr inklusive frakt . Originalupplagan verkar vara slutsåld överallt.
Finns att köpa som pocket för en hundring men ger inte samma bokkänsla.. (:)
I started out with nothing, and still have most of it left
preppernurse
Inlägg: 184
Blev medlem: 04 jan 2022 11:58

Re: Bra böcker

Inlägg av preppernurse »

xsive skrev: 25 feb 2024 16:00 Köpte ett par Wilderäng böcker på ICA Maxi bokrean.
Kungshjärta och Ishjärta. Nu skall jag bara hitta Drönarhjärta att läsa först så man tar dom i ordning
Otroligt bra bokserie! Väntar med spänning på att den 4:e ska släppas.

Kan rekommendera Jakob Lindfors "Vinterpacket" serie om man tycker om Wilderäng. Även Mats Svensson Den trettonde bomben och uppföljarna till denna är riktigt bra. :D
Utan snus försmäktar vi i detta land
Skriv svar

Återgå till "Prepper relaterat tidsfördriv"