Jag har börjar träna lite mera seriöst för att ta en topptur till Keb med min bror och sonen nu till sommaren.
Det handla om ca 2 mil per dag, tre dagar i rad med dag två (?) som topptur med lite mera stigning ca 9km upp och sen ner samma väg.
Här nere i Skåne finns det ju inte direkt samma typ av stigning under en längre sträcka (ca 1800 höjdmeter eller så) så jag har hittat en backe på ca 500m bra lutning, men ca 100 meter bättre lutning lite längre bort.
Har provat att gått en slinga som gör att jag kommer runt tillbaka till sagda backes start.
Igår blev det totalt 3 varv på den slingan och totalt då ca 1800m med lite mera uppförslut.
Totalt gick jag 15km med 12kg ryggsäck för att få lite belastning. Upp på Keb räcker det med kanske 6-8kg tänker jag
Totalt var jag ute ca 2timmar och 50 minuter utan paus, vilket känns ok.
Jag tänkte öka belastning och sträckan över tid så att jag hamnar på kanske 6 varv och 24km innan det är dags.
Sen fortsätter man ju så klart med den vanliga träningen med 100kg bänkpress som mål för årsbästa till midsommar och lite sånt
Än sprattlar gubben
//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...