försvarsverk

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 264
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: försvarsverk

Inlägg av somvanligt »

Ursus skrev: 04 sep 2019 14:11
Dancecommander skrev: 04 sep 2019 12:21 Om jag behöver bli en härjare för att föda min familj så kommer jag att spana mot ett hus som är omgärdat av taggtråd.
Inte jag. Sjunker jag så lågt att jag måste börja plundra kommer jag att bryta mig in i de minst suspekta husen, för chansen är stor att någon försöker ligga lågt.
Haha, vad härligt, då kan vi konstatera att alla kommer få påhälsning oavsett vilken profil man har :D
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: försvarsverk

Inlägg av Dancecommander »

reboot skrev: 04 sep 2019 17:53
Dancecommander skrev: 04 sep 2019 12:21 Om jag behöver bli en härjare för att föda min familj så kommer jag att spana mot ett hus som är omgärdat av taggtråd.
Minband hade inte fungerat.
Skulle du fortfarande trampa på om du klivit över minbandet och ser en typ liknande sån här?

DCFF7C87-A2CC-418E-BE6F-2CEB5259CE8B.jpeg

Kan vara mycket konstiga saker på drift efter ett TEOTWAWKI......

2F0DA696-044D-43AB-AE30-A89AB641C603.jpeg
Sannolikheten att ett hus på landet har tillgång till personminor ser jag som osannolik.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: försvarsverk

Inlägg av Dancecommander »

Ursus skrev: 04 sep 2019 14:11
Dancecommander skrev: 04 sep 2019 12:21 Om jag behöver bli en härjare för att föda min familj så kommer jag att spana mot ett hus som är omgärdat av taggtråd.
Inte jag. Sjunker jag så lågt att jag måste börja plundra kommer jag att bryta mig in i de minst suspekta husen, för chansen är stor att någon försöker ligga lågt.
Risk - reward.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10344
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: försvarsverk

Inlägg av bastard »

Dancecommander skrev: 05 sep 2019 05:46

Sannolikheten att ett hus på landet har tillgång till personminor ser jag som osannolik.
gör inte jag, det är lätt att göra den dagen det behövs, dock kommer dom troligen inte se så ut, men ett antal i rätt form och färg gör att en del undviker dom eller ignorerar dom och går på annat istället :sneaky: :mrgreen:
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: försvarsverk

Inlägg av Dancecommander »

bastard skrev: 05 sep 2019 16:26
Dancecommander skrev: 05 sep 2019 05:46

Sannolikheten att ett hus på landet har tillgång till personminor ser jag som osannolik.
gör inte jag, det är lätt att göra den dagen det behövs, dock kommer dom troligen inte se så ut, men ett antal i rätt form och färg gör att en del undviker dom eller ignorerar dom och går på annat istället :sneaky: :mrgreen:
Så vid shtf kommer du att bygga glasskartongsminor med skruv? Sen gick grannen på den och dog för att han ville fråga dig om du hade en flaska schampo över.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10344
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: försvarsverk

Inlägg av bastard »

jag vet inte, det beror på hur illa det blir, bara säger att det inte är orinligt att det kommer finnas saker vid shtf som inte finns nu, så att ta för givet att allt är enkelt kan vara ett stort misstag
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10344
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: försvarsverk

Inlägg av bastard »

en sak som är intressant i sammanhanget är ju larm

en sådan enkel sak som att om man fäller ett träd över vägen så kan man likväl larma den, en enkel tunn tråd som döljs i grenverket kopplad till någon slags larm, börjar någon göra något så går tråden sönder och man bör få ett larm, och får lite extra tid på sig att hantera situvationen
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: försvarsverk

Inlägg av Dancecommander »

bastard skrev: 06 sep 2019 12:12 jag vet inte, det beror på hur illa det blir, bara säger att det inte är orinligt att det kommer finnas saker vid shtf som inte finns nu, så att ta för givet att allt är enkelt kan vara ett stort misstag
Vore inte helt fel med en *censur*tv att placera vid uppfarten. Att komma över militär materiel vid shtf vore bättre än guld, men jag tror att krigsherrarna från FM kommer att vakta dem stenhårt.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Tank
Inlägg: 1666
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: försvarsverk

Inlägg av Tank »

Jag tror att man skall tänka igenom hur det ser ut runt det stället som man vill försvara och sen i olika steg ta fram olika åtgärder för att stärka upp skyddet.

Exempel: Bor i skogen längs en asfaltsväg där träden är höga och täta sista biten fram till gården på var sida av vägen.
Åtgärder för att förhindra att någon kör fram till gården:
1. Lägger ut en spikmatta som enkelt kan tas bort.
2. Lägger ut krossat glas och spik och annat som punkterar däck och som tar lite tid att rensa bort.
3. punkt 2 plus fäller ett träd över vägen.
4. punkt 3 plus släpar fram ett par större stenblock.
5. punkt 4 plus att man fäller träd även inne i skogen för att ännu mera blockera av runt "farthindret" på vägen.
6. punkt 3,4, och 5 kompletteras med taggtråd.

Etc...

Sen gör man skisser med hur det ser ut samt hur lång tid det tar att gör de olika delarna, samt lägger fram det man känner att man omedelbart vill kunna använda sig av. :sneaky:

Sen gräver man och förbättrar :notme:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 921
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: försvarsverk

Inlägg av deadrabbit »

Sk airhorns kan man koppla de till larm och snubbeltråd? :hm:
3-3-3 Radio Plan
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"