Fokus för prepp

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Hallabaloo
Inlägg: 37
Blev medlem: 12 mar 2023 00:48

Fokus för prepp

Inlägg av Hallabaloo »

Jag har funderat lite kring det här med prepping. Det känns som att många är av inställningen att alla människor är onda och om någonting händer så ska man gömma sig från omvärlden och inte ha någon kontakt med någon annan människa och äta sina odlade morötter och tonfisk på burk. Men hur ser era faktiska planer ut och vad är det ni förbereder er för? Jag själv har sett till att jag har gott om ammunition och kolhydrater i form av torrvaror, vatten finns i närheten som man kan koka och ved o djur har vi oändligt av. Jag förstår att man vill ha större matförråd för att slippa oroa sig för det, men så länge man har vatten, mat och värme så behöver allt inte vara så avancerat.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10721
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Fokus för prepp

Inlägg av bastard »

för min del ser jag en mörkgrå framtid där samhället faller ihop

kollar på extremerna som i haiti och afganistan
vi kommer nog inte dit men bra som markör

så att klara en del själv är vettigt

ex, strömavbrott en månad under sträng vinter, skall klaras
då utan mat från butiken
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 902
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Fokus för prepp

Inlägg av Omnivore »

Smärre olägenheter som en knapp månads strömavbrott kan vi klara. Det jag oroar mig mest för och det som jag tyvärr inte kan preppa för är när horder av hungrande människor kommer ut från samhällena i jakt på mat. När allt från stormarknader till små närlivs och bensinmackar är utplundrade finns det bara försvarslösa privatpersoner kvar. Då gäller bara våldskapital.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
Prepsson
Inlägg: 385
Blev medlem: 26 feb 2022 21:27
Kontakt:

Re: Fokus för prepp

Inlägg av Prepsson »

Först och främst pensionen, men det är väl mest att försöka dra in pengar på den sport jag utövar för att kunna få en dräglig buffert.

När det gäller "prepping" prepping, så är det väl mer en generell förberedelse för min del. Med min arbets- och intressebakgrund så ser jag hur sårbart samhället är och hur labila en stor mängd city slickers är.

Strömavbrott, hålla sig varm, matlagning med gasspis osv samt batteribackup med solpaneler.
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"