YT kanalen Dirty Civilian släppte en video på en grunka som heter GRIDBASE POCKET.
Tänkte direkt att en sådan hade varit jäkligt smutt.
Liknade har tidigare diskuterats, men det har inte kommit längre än så vad jag har för mig.
Hur skulle man kunna få ihop en liknade tingest som är energisnål.
Är det någon här som kan sådant här och kan sätta ihop en liten manual, så att man kan börja med att få ihop det.
Frågorna kommer säkert efterhand och på så sett får man till slut material för en mer komplett manual.
Så kan någon tillräckligt mycket för detta och vill göra det?
Säkert många som kan och kommer tycka saker om hur lätt det är, men bespara mig (oss) från detta.
Gör något för att hjälpa istället.
Tack på förhand.
Internet på språng
- Parabellum
Internet på språng
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Re: Internet på språng
En Raspberry Pi som har wifi och ett batteri.
Det verkar bara vara en "web-server" som har offline data nedladdat till en hemsida med länkar till offline informationen lagrad på SD kort eller liknande minnes chip.
För att citera werner och werner... Det fungerar lika bra med selleri. (USB minne med all data på)
Det verkar bara vara en "web-server" som har offline data nedladdat till en hemsida med länkar till offline informationen lagrad på SD kort eller liknande minnes chip.
För att citera werner och werner... Det fungerar lika bra med selleri. (USB minne med all data på)
- Parabellum
Hänvisar till ovan!
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
om du bortser från min selleri werner o werner citat, så det jag skrev var en Pi med wifi och batteri en likvärdig lösning.
Jag har precis samma här hemma, fast det ligger på en stenålders server som jag kan komma åt all data via nätverket.. att skriva en liten hemsida med länkar till PDF'er, MP3/AVI filer, wikipedia data är okomplicerad HTML kod så det går att använda en webbläsaren för att interagera med datan och spela upp/visa i webbläsaren på vilken enhet som helst i nätverket.
blev lite besviken
en
https://www.raspberrypi.com/products/ra ... -zero-2-w/
med batteri, ett moddat os och en hel del lagrat materia
i praktiken kan man likaväl ha infon på ett microsd i telefonen eller i datorn
dock, tanken på att ha saker offline på ett minneskort är bra
en
https://www.raspberrypi.com/products/ra ... -zero-2-w/
med batteri, ett moddat os och en hel del lagrat materia
i praktiken kan man likaväl ha infon på ett microsd i telefonen eller i datorn
dock, tanken på att ha saker offline på ett minneskort är bra
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
https://www.tomshardware.com/how-to/ras ... web-server
man får kolla vilka guider för att få igång en rb pico som webbserver med wifi
fanns en del att välja på
så man får prova lite
ladda ner wiki
ladda ner manualer och få ihop
en del böcker och kanske filmer med
man får kolla vilka guider för att få igång en rb pico som webbserver med wifi
fanns en del att välja på
så man får prova lite
ladda ner wiki
ladda ner manualer och få ihop
en del böcker och kanske filmer med
Den du visar är en egen dator, det har sina för- och nackdelar. I den händelse att du är nöjd med liknande funktionalitet men det krävs en dator att köra på, dvs du kan inte koppla upp från en mobil kan följande - med fin beskrivning hur man gör - vara intressant: https://www.howtogeek.com/14998/turn-yo ... eb-server/Parabellum skrev: 10 jun 2024 18:01 Liknade har tidigare diskuterats, men det har inte kommit längre än så vad jag har för mig.
Inte hittat nån bra beskrivning av hur man gör med en raspberry eller liknande så man kan ansluta med vad som helst. Har en lösning liknande den ovan i nätet hemma och min erfarenhet är att det har en tendens att inte bli så rent och trevligt som jag tänkt mig så den används sällan, istället kör jag en personlig wiki.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
en liten fundering
borde gå att ha en vanlig mobiltelefon och utnyttja mobil hotspot för att göra samma sak, dela ut innehållet i ett micro sdkort till vem som nu är i närheten
finns troligtvis någon som gjort detta, men en snabb sökning gav bara träffar på wifi hotspot
borde gå att ha en vanlig mobiltelefon och utnyttja mobil hotspot för att göra samma sak, dela ut innehållet i ett micro sdkort till vem som nu är i närheten
finns troligtvis någon som gjort detta, men en snabb sökning gav bara träffar på wifi hotspot
- Parabellum
Detta är mer åt det hållet jag tänker mig, som ovan produkt erbjuder.bastard skrev: 11 jun 2024 19:53 en liten fundering
En anknytningspunkt som då flera kan ansluta till och ta del av lagrad information.
Lär ju inte vara något problem att installera en webserver på android.
Antingen genom att roota den och köra den som vilken linux som helst, eller bara ladda ner befintlig från appstoren.
Snabb googling gav denna: https://play.google.com/store/apps/deta ... mpleserver
Antingen genom att roota den och köra den som vilken linux som helst, eller bara ladda ner befintlig från appstoren.
Snabb googling gav denna: https://play.google.com/store/apps/deta ... mpleserver
I intend to live forever, or die trying to