Nya ficklampor +UV-lampa

Här får även batteribankar, batterier och laddare sin plats för diskussion.
Användarens profilbild
reboot

Nya ficklampor +UV-lampa

Inlägg av reboot »

Fick ett par paket med billiga ficklampor på posten i dag. Alla i hel-aluminiumutförande!

2st UV-lampor med en UV-diod (alltså inget kluster med smådioder) på 395nm överst på bilden. Tar en 18650 och är MYCKET stark! När man lyser på armen känns värmen eller vad det är tydligt! Så inte titta in i strålen eller lys någon annan i ögonen….. :ugeek: Ingen zoom, fast focus.
Kan verifiera sedlar i dagsljus. https://www.ebay.co.uk/itm/155235198218 fast utan batteri & laddare då jag har egna bättre 18650 än i annonsen
Kostade USD 16.44 totalt med frakt för 2st inkl Moms

3st Vanliga ful-ficklampor med zoom och Cree-diod (hoppas jag) i mitten på bilden. Bra ljusstyrka och zoom-bar från spot till c:a 60˚ kon. Tar 18650 med plasthylsan eller 3xAAA i adaptern som medföljder. Om uppgivna 90 000 lumen bryr jag mig inte att tjafsa om.
Ett antal olika lys-typer stark/svag blinkande/SOS, men man behöver inte togla igenom alla varje gång, utan om man trycker “halvt” så växlar den ljustyp och trycker man ner ”helt” så är det av/på för den ljustyp man har ställt in.
Köpte på ebay. https://www.ebay.co.uk/itm/314274788643 ... 2912696927 inlkusive moms & fri frakt USD17.49 för alla 3 tillsammans (USD6 /st)

Lampan nederst är en av mina gamla trotjänare för 18650 som börjar bli lite svag, men fortfarande andvändbar.

IMG_3658.jpeg
IMG_3658.jpeg (128.94 KiB) Visad 394 gånger
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
reboot

Re: Nya ficklampor +UV-lampa

Inlägg av reboot »

Lampan ”Vastfire 501B” överst på bilden i posten ovan, lyser väldigt bra men är lite stor och obekväm att ha i byxfickan. Kände det nu när det är så varmt och inte hade jacka……

Letade på ebay efter lika smidig lampa som mina gamla utslitna ”Skywolfeye”. Väldigt dyra på ebay (USD6-8/st) men lyckades hitta fler nya ”gamla trotjänare” på Aliexpress och beställde 6st för det facila priset 23,66:-/st och 59:- i porto
IMG_3707.jpeg
IMG_3707.jpeg (94.45 KiB) Visad 109 gånger
Allt inklusive moms. Kom på posten i förrgår i en kina-påse. Lite mosade kartonger, men innehållet utan skador då dom ligger i en extra bubbelplastpåse är av aluminium och oömma.
IMG_3709.jpeg
IMG_3709.jpeg (99.39 KiB) Visad 109 gånger
Nu var det nog dom sista ali-säljaren hade……, men det finns flera ”Skywolfeye” till något högre priser på Ali.
En väldigt prisvärd lampa som går mycket länge på ett 18650 (med utstickande +knopp) och passar i byxfickan.
3 lägen: hel & halvfart + blink i 3:e läget

Ett tips: Om tryckknappen krånglar efter några år, så pilla ut den gröna plasthatten som sitter över av/på-knappen och ge en liten dos 556 på omkopplaren, sätt tillbaka den gröna hatten i spåret och knäpp av/på 10 ggr i rask följd, så går den i många år till.

Användarens profilbild
reboot

Re: Nya ficklampor +UV-lampa

Inlägg av reboot »

EDIT:
Det var ”fake-cree”- lampan i mitten på bilden i den första posten, som är med bra styrka men onödigt stor och obekväm att ha i byxfickan. Den är ju också gjord för att kunna ta 3st AAA i en medföljande hållare, eller en 18650 med plasthylsan (medföljande)
”Vastfire”-lampan är en stark single chip 395nm UV-ficklampa och inget annat.

Skriv svar

Återgå till "Ficklampan och annan buren belysning."