Sketchup designprogram från internetarkivet

Och valfri annan tillverkning med styrda maskiner
Scoo

Sketchup designprogram från internetarkivet

Inlägg av Scoo »

Om ni känner till Trimbles Sketchup som är ett rit/designprogram som man även kan göra 3D-modeller så vet ni kanske att årsmodell 2017 är den sista som är helt gratis och offline (till dagens version av programmet kan man bara nuförtiden köpa årlig prenumeration). Det finns mysko kopior vid CNET och så men även flertalet vid internetarkivet. Åtminstone denna version påstås vara OK enligt reddit-diskussion.

Finns måttskala för projekt i såväl meter som millimeter och inte bara amerikanska mått. Jag tycker det är ett behändigt program för att designa småbyggen (vedskjul, möbler etc). Kommer senare tråd om hur jag planerat åtelkoja / jaktkoja på bilsläpkärra.

Då man laddar ner och startar denna så blir det först en 30-dagars provversion av proversionen, då den går ut kan man fortsätta med sketchup make som räcker gott och väl för det mesta i mitt tycke.
För mina barns skull
Användarens profilbild
Marie

Re: Sketchup designprogram från internetarkivet

Inlägg av Marie »

Bäst jag skriver något här, så jag snabbt hittar tillbaka bland mina inlägg :mrgreen: :up:
Jag sitter alltid med papper o penna när jag designar saker.. Det kan ju vara kul att prova något bra program 8-)
Skriv svar

Återgå till "3D-Skrivare, fräsning, svarvning, CAD"