Är det lönt att lägga ut pengar på detta https://www.kjell.com/se/produkter/smar ... tem-p51858 eller köper pundarpelle en grej från Ali för 100 kr som stör ut hela skiten? Vad händer om man klipper elen till fastigheten innan man ger sig in i huset?
Nån som har tankar om ett sånt eller annat liknande system?
Billigt larm = skit?
Billigt larm = skit?
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Re: Billigt larm = skit?
Enligt beskrivningen måste du betala för en tilläggstjänst för uppkoppling via mobilnätet, och basstationen har batteribackup i 24h.
Så jag vill påstå att det är ett dyrt larm. Då många standard funktioner på vanliga hemlarm kostar extra på Ring. Tex uppkoppling till lamcentral med väktarutryckning går inte att få. I Rings standard paket får man inte med rökdetektor.
Möjligheten att ring larmet störs ut vet jag inte hur det ser ut. De larmen jag är bekant med, där skickas väktare vid störningar på kommunikationen mellan enheter i larmet och mot larmcentralen.
Jämnför gärna med https://www.securitashome.se/jamforpake ... elEALw_wcB
Så jag vill påstå att det är ett dyrt larm. Då många standard funktioner på vanliga hemlarm kostar extra på Ring. Tex uppkoppling till lamcentral med väktarutryckning går inte att få. I Rings standard paket får man inte med rökdetektor.
Möjligheten att ring larmet störs ut vet jag inte hur det ser ut. De larmen jag är bekant med, där skickas väktare vid störningar på kommunikationen mellan enheter i larmet och mot larmcentralen.
Jämnför gärna med https://www.securitashome.se/jamforpake ... elEALw_wcB
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
ska man ha trådlöst larm skall den ha avkänning mot störningar
så undvik all billigt om du vill ha vettigt larm
så undvik all billigt om du vill ha vettigt larm
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, he mob rules
If you listen to fools, he mob rules
Jag skulle säga: Det beror på.
Vi har ett vanligt Verisure larm som, precis som Google home, pingar i appen om/när den inte har kontakt med enheten där hemma.
I mitt fall betyder det i princip att med den setupen, ett Wifi via Google home, så vet jag om något är fel och kan på sätt börja undersöka det med de medel som jag har tillgängliga.
Om det är hemma eller i stugan spelar mindre roll tänker jag. Resultatet blir liknande, oberoende om jag har 1Gb fiber eller 4G Wifi.
Sen kan man fråga sig om man vill ha månadskostnad och väktarryck eller inte.
Som en enklare lösning är den säkert helt ok. Dock hade jag enligt ovan gjort lite mera i huset för att säkra upp saker och ting.
Rings kameror är relativt enkla att sätta upp och kan ha på tex solcell om man har Wifi i fastigheten
//Tank
Vi har ett vanligt Verisure larm som, precis som Google home, pingar i appen om/när den inte har kontakt med enheten där hemma.
I mitt fall betyder det i princip att med den setupen, ett Wifi via Google home, så vet jag om något är fel och kan på sätt börja undersöka det med de medel som jag har tillgängliga.
Om det är hemma eller i stugan spelar mindre roll tänker jag. Resultatet blir liknande, oberoende om jag har 1Gb fiber eller 4G Wifi.
Sen kan man fråga sig om man vill ha månadskostnad och väktarryck eller inte.
Som en enklare lösning är den säkert helt ok. Dock hade jag enligt ovan gjort lite mera i huset för att säkra upp saker och ting.
Rings kameror är relativt enkla att sätta upp och kan ha på tex solcell om man har Wifi i fastigheten
//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
glömde
2g och 3g är strax borta och mycket saker har det
så 4g är något man bör ha
har man fast internet är det bra att det kan larma ut via det med
pushmeddelanden är inte säker överföring, dom är usla på att komma fram
bäst är sms
2g och 3g är strax borta och mycket saker har det
så 4g är något man bör ha
har man fast internet är det bra att det kan larma ut via det med
pushmeddelanden är inte säker överföring, dom är usla på att komma fram
bäst är sms