Säker bajsning i brunt läge

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
mopar340

Re: Säker bajsning i brunt läge

Inlägg av mopar340 »

Skitbra ämne, nä jag är seriös.
Att ha koll på bajshanteringen är jäkla viktigt.
Har faktiskt provat med påse i toa stolen, funkar skitbra.
Kör med extra starka Finska plastpåsar från S-markt som är starka och billiga, finns 40 och 25 liter.

Sen tror jag inte heller att man behöver vara överdrivet rädd för sitt eget och familjens bajs.

En annan sak var när jag var tvungen att krypa in under skitringen i utedasset i stugan. Engångsoverall gummihandskar med nitrilhandskar över och helmask... huu!
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

Med tanke på hur sjukdomar sprids är Björngrillarns inlägg viktig läsning och något som jag noterar för (förhoppningsvis inte) framtida bruk. Försöker tänka på hur det eventuellt skulle se ut i praktiken i mitt lilla villaområde om ett allvarligt SHTF inträffar. Det blir inte roligt men måste hanteras så jag tackar Björngrillarn så länge han orkar utbilda oss.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Tank

Inlägg av Tank »

Ämnet är viktigt. Bajs i vatten dödar massor med människor varje år.
Den moderna bortskämda i-landsmänniskan lär ju överleva dåligt om man inte kan baskunskapen i detta ämnet.

En lite skämtsam ton är bara kul som jag ser det. :) :up:
Folk måste lära sig att sortera ut det viktiga ;)

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
Prepsson
Kontakt:

Inlägg av Prepsson »

maskros skrev: 27 nov 2024 10:40 Man skulle kunna säga att Oskar Sparv skitit i det blå skåpet. :lol:
Hihi :shtf:

För en del år sen så bajade vi i tunna med typ nån odör-absorberande pellets i flera månader då de renoverade stammarna och badrummet samtidigt
Kråkfot

Inlägg av Kråkfot »

Bra beskrivning :up:
Preppad212121

Inlägg av Preppad212121 »

Som jag skrev i en annan tråd
Preppad212121 skrev: 17 okt 2024 15:46 Jag har levt så en tid i stugmiljö, utan rinnande vatten. Man behöver inget kraftigare. Vilken soppåse som helst är gott nog som knyts ihop och slängs i en säck eller kärl. Pissa i potta först, skit sen i påsen. :D

Denna helt vanliga random soppåse träs enkelt över toalettsitsen, hinken, eller vad du har till hands. Lika lätt som det låter. :)
Kan väl tillägga att jag, när jag befinner mig där, har gott om våtservetter och handsprit tillgängligt. Samt därefter vattendunk med tappkran och tvål.

Det har inte varit några som helst problem med sjukdomar, men var och en tar till de försiktighetsåtgärder de själva vill.
Användarens profilbild
Bolfink

Inlägg av Bolfink »

Utmärkt och viktigt ämne! Bidrar med lite egen erfarenhet.
Vi hade under en period inte vattentoa och höll på bygga ett toa/badutrymme.
Mamma hade läst att i öknen använde man kamelskit som bränsle, så vi gjorde "det stora" på tidningar,
vek ihop till ett paket och stoppade dessa i brasan. Funkade hur bra som helst!
Så, ett lager tidningar är utmärkt att ha till krisläge. Sen kanske det är svårt att få en familj med olika
rörlighet att göra på tidning, men man kan kanske ta en stol utan sits och ställa en låda (modell kattlåda ex, eller banankartong)
under med tidning i (gäller ju det kommer så att säga i mitten), sedan bara vika ihop och bränna.
Japp, handskar förstås!
Och ja, jag är seriös!
The shit will hits the fan, it´s just a question about when and how.

Bättre att måla fan på väggen och sedan tvätta bort det,
än att stoppa huvudet i busken och undra varför man blir sparkad i röven.
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"