Ett nytt sår på 9åring
- deadrabbit
Ett nytt sår på 9åring
Vill inte gå in på massa detaljer men använde medic väskan igen när sonen kastade sig bakåt i en lek när han låtsades somna när man läser ur en bok på kvällen. Han slog i en byrå kant/hörn med bakhuvudet som står nära en fotöj slog upp ett litet jack ett sår där bak ca 2030 på kvällen. Blod vill jag lova, då han inte har kort hår tog det en stund att förbereda och avsluta behandling inför vård och sova. Det fick rengöras plåstras om och vårdas osv. Bedömde att det klarar sig precis från att sys och akuten mm. Natten gick bra, inget illamående eller tecken hjärnskakning skolsköterskan behövde inte göra någon mer insats.
3-3-3 Radio Plan
- Parabellum
Re: Ett nytt sår på 9åring
En klart jobbig situation både för drabbat barn och föräldrar.
Verkar ha gått bra, så
till dig/ er.
Verkar ha gått bra, så

Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Läskigt, skönt att det gick bra.
Min 11 åring halkade i går på en isfläck under nysnön, fötterna flög upp och landade på skallen på isen. lät otäckt ,men det var inte skallen som sprack utan bara isen. Som tur var så hade hon en tomteluva med brett band med massa "lurv" på skyddade nog mot värsta smällen.
Vart observation under kvällen men det gick som sagt bra.
Min 11 åring halkade i går på en isfläck under nysnön, fötterna flög upp och landade på skallen på isen. lät otäckt ,men det var inte skallen som sprack utan bara isen. Som tur var så hade hon en tomteluva med brett band med massa "lurv" på skyddade nog mot värsta smällen.
Vart observation under kvällen men det gick som sagt bra.
Läskigt. Tröstkramar till den skadade hjälten. Han får ett ärr att visa upp för kompisarna sedan.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
- Parabellum
Det är riktigt läskigt när det händer barn, varför man känner så när barn drabbas är lite märkligt.
Det är lika illa egentligen oavsett ålder, när man drabbas av en olycka.
Men det känns i hela kroppen när barn drabbas.
Evolutionen är en märklig och märklig "kraft".
Det är lika illa egentligen oavsett ålder, när man drabbas av en olycka.
Men det känns i hela kroppen när barn drabbas.
Evolutionen är en märklig och märklig "kraft".

Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
aaajjjjjj
Händelsen ger mig flashback.. jag som 6åring provade hörnet på diskbänken... 7 stygn i pannan..
ärret är kvar än idag.
Så jag instämmer med Omnivore, Tröstkramar till den skadade hjälten.
Händelsen ger mig flashback.. jag som 6åring provade hörnet på diskbänken... 7 stygn i pannan..

Så jag instämmer med Omnivore, Tröstkramar till den skadade hjälten.

Skadade man sig mer som liten förr innan det bliv regler med överbeskyddande?
Tror nog det men sällan något riktigt allvarligt.
Lite ärr har man väl sen barndomen. Tex kniv i benet när man hade kniv med till skolan i mellanstadiet och skulle tälja sälgpipor på rasten
Fröken blev lite uppstressad när man kom in med kniven sittande kvar i benet…
Åka isbana på rasten och slant så bakhuvudet i isen *smack*
Luftgevärskula i armen från ganska nära håll när man skulle leka krig osv. Sånt som det skulle bli hysteri kring idag
Lite ärr har man väl sen barndomen. Tex kniv i benet när man hade kniv med till skolan i mellanstadiet och skulle tälja sälgpipor på rasten

Fröken blev lite uppstressad när man kom in med kniven sittande kvar i benet…

Luftgevärskula i armen från ganska nära håll när man skulle leka krig osv. Sånt som det skulle bli hysteri kring idag
I started out with nothing, and still have most of it left
Det där känner jag igen. Grejer som det skulle bli ambulans för idag tog man taxi och en handduk för såret eller så plåstrade mamma eller skolsköterskan om det. Lärde mig ganska tidigt att vävtejp funkade bra för sår. Inte lika bra när man tog bort den.
Jag och en kompis brukade kasta spjut på varandra bara för att se om vi kunde träffa respektive undvika att träffas. Hemgjorda spjut som vi skurit till i skogen av grov sly. Har en del ärr.
Jag och en kompis brukade kasta spjut på varandra bara för att se om vi kunde träffa respektive undvika att träffas. Hemgjorda spjut som vi skurit till i skogen av grov sly. Har en del ärr.
Tur att det gick bra med sårskadan på nioåringen. Ytliga skallskador blöder rätt rejält.xsive skrev: 15 dec 2024 15:09 Skadade man sig mer som liten förr innan det bliv regler med överbeskyddande?
Lite ärr har man väl sen barndomen. Tex kniv i benet när man hade kniv med till skolan i mellanstadiet och skulle tälja sälgpipor på rasten![]()
Fröken blev lite uppstressad när man kom in med kniven sittande kvar i benet…![]()
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!