Vaccin mot lunginflammation.
Vaccin mot lunginflammation.
Jag tog det vaccinet, nu finns det ett som är livslångt.Ska vara bredare och täcker fler stammar. Har tidigare tagit det som räckt 5 år.
Re: Vaccin mot lunginflammation.
Har du info om vad det livslånga heter och nån uppfattning om vad det kostar?
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Prevenar 20 jag fick injektionen på Kronans apotek.maskros skrev: 22 dec 2024 18:16 Har du info om vad det livslånga heter och nån uppfattning om vad det kostar?
Kostade mig 995:-
Toppen Teng, tack för det! Ska kollas upp åt hela familjen.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Tog Pneumovax vaccinet i början av förra året i samband med sista covid dosen (snackade till mig den gratis)
Den rekommenderas vara i 5år och täcker 23 stammar.
Prevenar är polysackarid vaccin som finns i flera varianter där Prevenar 20 täcker flest med 20 serotyper men framförallt behöver den inte fyllas på. Tittar på att ta den jag också inom ett år. Skall ha gått minst 8 månader efter man tagit Pneumovax.
Lite som covid vaccin. Ger inte 100% skydd men minskar risk och hur sjuk man blir.
Nu är ju inte pneumokocker som leder till lunginflammation jättevanligt men vettigt om man börjar komma lite till åren.
Den rekommenderas vara i 5år och täcker 23 stammar.
Prevenar är polysackarid vaccin som finns i flera varianter där Prevenar 20 täcker flest med 20 serotyper men framförallt behöver den inte fyllas på. Tittar på att ta den jag också inom ett år. Skall ha gått minst 8 månader efter man tagit Pneumovax.
Lite som covid vaccin. Ger inte 100% skydd men minskar risk och hur sjuk man blir.
Nu är ju inte pneumokocker som leder till lunginflammation jättevanligt men vettigt om man börjar komma lite till åren.
I started out with nothing, and still have most of it left
Att ha tagit vaccin för diverse åkommor är faktisk att preppa.
Jag strävar efter att ligga ett steg ”före” alla andra även i det avseendet.
Inget är 100%, men med facit i hand så har jag sparat pengar och hälsa med vaccin.
Twinrix vaccin mot Hepatit a och b rekommenderas också.
Vaccin mot kolera boostar jag kontinuerligt med.
Det står ingenstans, men en doktor viskade i mitt öra att det kan hålla annan skit borta också. ( Sant eller inte, vet ej.)
Jag strävar efter att ligga ett steg ”före” alla andra även i det avseendet.
Inget är 100%, men med facit i hand så har jag sparat pengar och hälsa med vaccin.
Twinrix vaccin mot Hepatit a och b rekommenderas också.
Vaccin mot kolera boostar jag kontinuerligt med.
Det står ingenstans, men en doktor viskade i mitt öra att det kan hålla annan skit borta också. ( Sant eller inte, vet ej.)