Ryssarna skjuter ner Azerbaijan Airlines Flight 8243
-
- Inlägg: 1042
- Blev medlem: 05 maj 2019 20:29
Re: Ryssarna skjuter ner Azerbaijan Airlines Flight 8243
Det är inte så att det har sprutat upp grus och sten när flygplanet kraschade? Tycker det stämmer med vart hålen sitter. Det finns även en film när planet slår i backen, och det syns inga missiler eller kulsprutor eller något annat som skadade planet i luften
Re: Ryssarna skjuter ner Azerbaijan Airlines Flight 8243
Hoppas du bara är okunnig och inte rysstroll eller spelar ” nyttig idiot”……EN brun böna skrev: 26 dec 2024 01:02 Det är inte så att det har sprutat upp grus och sten när flygplanet kraschade? Tycker det stämmer med vart hålen sitter. Det finns även en film när planet slår i backen, och det syns inga missiler eller kulsprutor eller något annat som skadade planet i luften
Planet blev beskjutet av en luftvärnsrobot och svårt skadat över Grozny (ryssland) Finns videos innifrån kabinen där splitter förutom att ha skadat planets samtliga hydrauliska system också har slagit in i kabinen och skadat inredning och passagerare. Piloterna lyckades sen på låg höjd (då kabinen var punkterad och saknade tryck), med stora svårigheter, utan höjd&sidroder flyga någon timme över Kaspiska havet till Aktau i Kazakstan (ej i ryssland) för att försöka nödlanda där.
Finns inga ”kulsprutor & missiler där! Kazakstan är inte ryssland!
Anledning att man flög så långt med det skadade planet kan ha varit för att förbruka bränsle och förbättra balansen inför nödlandningen och att komma ut från ryssland.
Då piloten, som egentligen inte visste riktigt vad som hänt, tidigt meddelat på radio att all hydraulik till rodren mm var icke fungerade, så var planet mycket svårfluget och kunde enbart ”styras” med motorerna. som iom att dom sitter under planet (underslung), så stiger det när dom drar på och sjunker vid avdragna motorer.
Som man ser på en video att innan nödlandningen försöker piloterna fälla ner klaffarna (ej hydrauliska), men då sjunker planet oroväckande då höjdrodret inte fungerar och kan kompensera, så dom måste fälla in klaffarna, dra på och nödlanda i hög fart utan klaffar.
Landningsstället går att fälla ut mekaniskt, utan hydaultryck!
Här är hela troliga händelseförloppet beskrivet av den rutinerade trafikflygarpiloten Denys Davidov som även har flugit Embreaer 190 på den sträckan många gånger:
https://www.youtube.com/watch?v=xQEghJ8UVWk
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Re: Ryssarna skjuter ner Azerbaijan Airlines Flight 8243
Låt oss för all del prova teorin om grus och stensprut.
Planet har ju uppenbarligen slitits itu och bakdelen vält efter att det slagit i backen så visst skulle det kunna ha sprutat upp en del grus.
Men att det slår hål på flera ställen, och att det bara skulle ha träffat stjärtfenepartiet känns ju väldigt underligt? Det är ju en väldigt tydlig koncentration av ”stenskott” just där bak.
Man kan ju ställa sig frågan också hur ena vingen kan hålla när hela bakre delen av planet vilar på den men att grus som skvätter upp tar hål i den.
Min slutsats är att något hårt och med hög fart åsamkat skadorna. Grus som skvätts upp uppfyller inte något av de kriterierna.
Försöker själv vara kritiskt tänkande men det är inte första eller ens andra gången ryssarna lyckas med detta konststycke…
Planet har ju uppenbarligen slitits itu och bakdelen vält efter att det slagit i backen så visst skulle det kunna ha sprutat upp en del grus.
Men att det slår hål på flera ställen, och att det bara skulle ha träffat stjärtfenepartiet känns ju väldigt underligt? Det är ju en väldigt tydlig koncentration av ”stenskott” just där bak.
Man kan ju ställa sig frågan också hur ena vingen kan hålla när hela bakre delen av planet vilar på den men att grus som skvätter upp tar hål i den.
Min slutsats är att något hårt och med hög fart åsamkat skadorna. Grus som skvätts upp uppfyller inte något av de kriterierna.
Försöker själv vara kritiskt tänkande men det är inte första eller ens andra gången ryssarna lyckas med detta konststycke…
Re: Ryssarna skjuter ner Azerbaijan Airlines Flight 8243
https://omni.se/expert-saker-pa-att-pla ... r/a/25X6pG
Är självklart en Lvrb, kan omöjligt vara något annat.
Är självklart en Lvrb, kan omöjligt vara något annat.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Re: Ryssarna skjuter ner Azerbaijan Airlines Flight 8243
tyvärr har AI nått genombrott och börjar exportera vad den tror folk vill ha från den digitala världen till den fysiska
- Bilagor
-
- angry bird.png (53.88 KiB) Visad 816 gånger
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Re: Ryssarna skjuter ner Azerbaijan Airlines Flight 8243
För dom som är intresserade, så finns det och har funnits sen 2004 ett plug-in dataprogram, utvecklat i samarbete med NASA på några hundra rader som kan programmeras in i existerande datorer i komersiella flygplan.
Det kan ge fullständig kontroll över planet utan hydraulik och bara med motorerna.
Kallas ”automating throttles-only control (TOC)”
och systemet ” propulsion-controlled aircraft (PCA)”
https://www.aviationtoday.com/2004/11/0 ... t-control/
” More than 1,000 aircrew and passengers have been killed over the years when primary flight control systems failed, pilots were forced into throttles-only attempts to control their aircraft, and crashes resulted. While it is difficult for pilots to do so manually, software developed nearly a decade ago by NASA demonstrated that, with some automation assistance, safe landings could be made with engine power alone. The concept of automating throttles-only control (TOC) was dubbed propulsion-controlled aircraft (PCA).
PCA software would have made the DHL pilots’ task easier. The software enables controlled runway landings, as opposed to a controllable landing, not necessarily on a runway.
PCA supporters said the history of system failures, plus the added threat of ground-to-air attacks on airliners evidenced by the DHL event, add impetus for incorporating such an emergency flight control system into transport category aircraft.
"With just a few hundred lines of computer code, the system could be put in the airplane for less than the price of fueling the airplane," says Capt. David Hayes, director of certification programs for the Air Line Pilots Association (ALPA).
UA232 DC10 i Sioux City och 2003 DHL Airbus A300 (OO-DLL) i Baghdad är de mest kända (nöd)-landningarna utan hudraulik. En JAL 747 (Flight123 ) störtade 1985 med över 500 pax…..
Det kan ge fullständig kontroll över planet utan hydraulik och bara med motorerna.
Kallas ”automating throttles-only control (TOC)”
och systemet ” propulsion-controlled aircraft (PCA)”
https://www.aviationtoday.com/2004/11/0 ... t-control/
” More than 1,000 aircrew and passengers have been killed over the years when primary flight control systems failed, pilots were forced into throttles-only attempts to control their aircraft, and crashes resulted. While it is difficult for pilots to do so manually, software developed nearly a decade ago by NASA demonstrated that, with some automation assistance, safe landings could be made with engine power alone. The concept of automating throttles-only control (TOC) was dubbed propulsion-controlled aircraft (PCA).
PCA software would have made the DHL pilots’ task easier. The software enables controlled runway landings, as opposed to a controllable landing, not necessarily on a runway.
PCA supporters said the history of system failures, plus the added threat of ground-to-air attacks on airliners evidenced by the DHL event, add impetus for incorporating such an emergency flight control system into transport category aircraft.
"With just a few hundred lines of computer code, the system could be put in the airplane for less than the price of fueling the airplane," says Capt. David Hayes, director of certification programs for the Air Line Pilots Association (ALPA).
UA232 DC10 i Sioux City och 2003 DHL Airbus A300 (OO-DLL) i Baghdad är de mest kända (nöd)-landningarna utan hudraulik. En JAL 747 (Flight123 ) störtade 1985 med över 500 pax…..
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Re: Ryssarna skjuter ner Azerbaijan Airlines Flight 8243
https://x.com/ChrisO_wiki/status/1875104083209798064
1/ Russian air defence crews reportedly shot down Azerbaijan Airlines Flight 8243 with two missiles fired from a Pantsir launcher near Grozny, after being ‘blinded’ by a Russian electronic warfare system, according to a detailed account of the incident on 25 December 2024.
2/ An account published by the VChK-OGPU Telegram channel, which has often published information that appears to have been leaked from sources in the Russian security forces, describes some of the preliminary findings of the official Russian criminal investigation.
3/ It reports that Grozny was guarded by the following air defence systems: two Pantsirs, an S-300 (recently delivered from Syria) and a Buk air defense system. One of the Pantsirs was installed in the Visaitovsky district north-west of Grozny.
4/ The Pantsir unit had only recently been installed there after the same area was targeted by Ukrainian long-range drones earlier in December. Its three-man crew – commander, operator and driver – were interrogated by the Russian Investigative Commmittee.
/ According to VChK-OGPU, “their air defence system fired two missiles: at 08:13:30 and at 08:13:40. The missiles exploded at 8:13:50 and 8:14:30. The latter explosion hit the plane.”
Fortsättning………..i länken
1/ Russian air defence crews reportedly shot down Azerbaijan Airlines Flight 8243 with two missiles fired from a Pantsir launcher near Grozny, after being ‘blinded’ by a Russian electronic warfare system, according to a detailed account of the incident on 25 December 2024.
2/ An account published by the VChK-OGPU Telegram channel, which has often published information that appears to have been leaked from sources in the Russian security forces, describes some of the preliminary findings of the official Russian criminal investigation.
3/ It reports that Grozny was guarded by the following air defence systems: two Pantsirs, an S-300 (recently delivered from Syria) and a Buk air defense system. One of the Pantsirs was installed in the Visaitovsky district north-west of Grozny.
4/ The Pantsir unit had only recently been installed there after the same area was targeted by Ukrainian long-range drones earlier in December. Its three-man crew – commander, operator and driver – were interrogated by the Russian Investigative Commmittee.
/ According to VChK-OGPU, “their air defence system fired two missiles: at 08:13:30 and at 08:13:40. The missiles exploded at 8:13:50 and 8:14:30. The latter explosion hit the plane.”
Fortsättning………..i länken
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Re: Ryssarna skjuter ner Azerbaijan Airlines Flight 8243
Pilot Blog | Azerbaijan E190 Crash | Big Update with photos | Electrical Cables cut by Rus Missile
Av Trafikflygarpiloten Denys Davydov
https://www.youtube.com/watch?v=C_I3NSVmfrI
Av Trafikflygarpiloten Denys Davydov
https://www.youtube.com/watch?v=C_I3NSVmfrI
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.