@Tjänstemannen ni täcker alla tre kategorierna och det är klart det viktigaste, precis som att det behöver vara mat man tycker om och kan tänka sig att äta

Det är bra att ni har ett bra system för hållbarheten med
Vårt extra lager är även vårt huvudlager och roteras därför ut på en regelbunden basis. Pasta, bakprodukter och kyl-/frysvaror är allt i köket sen har vi våra extra lådor i garderoben: en låda med mina, en med hennes, en med gemensamma och en fylld med nudlar

det är inpackat tillsammans med kattmaten, kattsanden, tjocktröjor/jackor, väskor, skor, bob och reserv-tvättmaskin ifall tvättstugan är fullbokad/ur funktion (har hänt ett par gånger).
På Swedish Survivalist finns en tråd om lägenhetsbunkring där en tipsar om att sätta upp vägghyllor en halv meter från taket. Det är väldigt praktiskt, är inte ivägen och görs det rätt så tänker folk nog inte på det i första taget

Själv får jag inte göra det av min sambo

"You know what you are... what you're made of. War is in your blood. Don't fight it. You didn't kill for your country. You killed for yourself. God's never gonna make that go away. When you're pushed, killing's as easy as breathing."