2025 din förhöjda beredskap
Re: 2025 din förhöjda beredskap
Nya glasögon. Det blev dyrt 

Investerar i hälsan för hjärtats skull. Träningscykel inköpt på Biltema. Tvärstopp på alkohol. Nästan dagliga lunchpromenader och litet nyttigare (tråkigare) mat. Saknar drinkarna till helgen och godis som fikabröd och pannkakorna med sylt och grädde efter torsdagssoppan. Får se hur länge jag står ut. 

What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Det är alltid svårt att sluta med det goda.Omnivore skrev: 22 jan 2025 11:30 Investerar i hälsan för hjärtats skull. Träningscykel inköpt på Biltema. Tvärstopp på alkohol. Nästan dagliga lunchpromenader och litet nyttigare (tråkigare) mat. Saknar drinkarna till helgen och godis som fikabröd och pannkakorna med sylt och grädde efter torsdagssoppan. Får se hur länge jag står ut.![]()

Men jag tror på dig att du kan stå emot frestelsen.

Min synd/akilleshäl är chips.. sweet chili och andra kryddstarka.
Innan jag fick hypotyreosen och kraftigt sänkt ämnesomsättning åt jag fem påsar i veckan.

Mitt trick i affären var att varje gång jag var sugen så sa jag... nästa gång, men inte idag... och nästa gång sa jag lika dant till mig själv.. Sedan när jag lyckats tillräckligt många veckor fick jag belöning med en påse...
Sedan samma procedur igen.. fast lite längre än förra gången... Nu köper jag en påse/år. (på nyårsafton)
Men det var svårt som attan i början... Men envis som en åsna måste man vara.

Så jag tror på dig att du kan.

Den metoden tror jag kan vara ruskigt effektiv Marie!Marie skrev: 22 jan 2025 15:45 Det är alltid svårt att sluta med det goda.![]()
Men jag tror på dig att du kan stå emot frestelsen.![]()
Min synd/akilleshäl är chips.. sweet chili och andra kryddstarka.
Innan jag fick hypotyreosen och kraftigt sänkt ämnesomsättning åt jag fem påsar i veckan.![]()
Mitt trick i affären var att varje gång jag var sugen så sa jag... nästa gång, men inte idag... och nästa gång sa jag lika dant till mig själv.. Sedan när jag lyckats tillräckligt många veckor fick jag belöning med en påse...
Sedan samma procedur igen.. fast lite längre än förra gången... Nu köper jag en påse/år. (på nyårsafton)
Men det var svårt som attan i början... Men envis som en åsna måste man vara.![]()
Så jag tror på dig att du kan.![]()
![]()
Skjuta upp belöningen lite hela tiden men samtidigt ha det inom greppbart avstånd. Säg att man står framför godisautomaten varje dag men lovar sig själv att imorgon, då kan du köpa något gott.
Känslan att längta efter det goda trumfar inte sällan det goda själv.
Den funkar, men det är jobbigare än vad man tror om det är ett "beroende"camping skrev: 22 jan 2025 17:03 Den metoden tror jag kan vara ruskigt effektiv Marie!
Skjuta upp belöningen lite hela tiden men samtidigt ha det inom greppbart avstånd. Säg att man står framför godisautomaten varje dag men lovar sig själv att imorgon, då kan du köpa något gott.
Känslan att längta efter det goda trumfar inte sällan det goda själv.
Om du äter godis(socker produkter), snusar, röker, helg dricker.. prova en gång på rent vetenskapligt test även om du inte har för avsikt att sluta.. Det är svårare än vad man tror..

roterat diesel
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules