Mitt bästa, eller mest prisvärda, prepp.

Vad har ni för erfarenheter ni vill dela med er av?
Användarens profilbild
maskros

Mitt bästa, eller mest prisvärda, prepp.

Inlägg av maskros »

Det prepp du har haft mest nytta av, eller störst glädje av.
Alternativt det prepp du har fått mest nytta per krona.

Det är ju skillnad på en dieselgenerator för 100 kkr som kanske varit till störst nytta och det där fiskenätet för 50 kr som gett dig proteiner i ett år. Båda är välkomna.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
maskros

Re: Mitt bästa, eller mest prisvärda, prepp.

Inlägg av maskros »

Mitt bästa prepp i stugan är tveklöst vedspisen.

Inte ekonomiskt bästa, men det prepp jag är mest nöjd med. När jag lät installera den visste jag inte riktigt hur jag skulle investera för framtiden. Jag är inte säker på att det är min bästa investering men den är sjukt bra. Vid stugan har jag egen skog, egna maskiner och obegränsat med tid. Finns det bara ved så det räcker - det gör det - så värmer jag hela huset, lagar all mat och får allt varmvatten jag behöver om jag nöjer mig med att tvätta mig med tvättlappar.

Ska jag vara tråkigt ekonomisk av mig så har jag nog inte tjänat in den när jag dör, den var galet dyr då det behövdes ny skorsten m.m. innan den fungerade. Men tänker jag på hur nöjd jag är, hur mycket pengar jag slipper lägga ut varje månad och hur länge den kommer att förse barn och ev. barnbarn med nytta så är den utan tvekan den bästa preppgrej jag gjort.

Vad är ni andra nöjda med? Allt från bra fiskelina till fastighet på NZ är välkommet.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
VaultDweller

Inlägg av VaultDweller »

Ett digert bibliotek. Från odling till mek.

Självklart lästa på förhand, men ovärderliga som referenser.

Ett vattenfilter med hög kapacitet och som eliminerar virus är också guld värt för mig.
You're a hero... and you have to leave.
Användarens profilbild
jr_36

Inlägg av jr_36 »

För att besvara detta, ur tanken prisvärd så måste preppen ha används skarpt, annars vet man inte detta. Det minskar urvalsgruppen en del. Skulle svara EDC ficklampan och kniven. Detta då de används frekvent, och om jag tappar bort de kommer jag att ersätta de snabbt.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Skriv svar

Återgå till "Erfarenheter"