liten fällkniv som skulle kunna försvaras i rätten

Alla egg verktyg är välkomna här.
Användarens profilbild
VaultDweller

Re: liten fällkniv som skulle kunna försvaras i rätten

Inlägg av VaultDweller »

Marie skrev: 20 mar 2025 20:24 Om du någon gång blivit stoppad av polis där de ber dig visa varningstriangeln, så är det för att de vill se vad du har i bagaget utan att behöva skälig misstanke för husrannsakan i bilen.
Aldrig hänt mig eller någon annan där jag varit med. Kanske att poliserna är mer nitiska i större städer. Ett par blåskontroller med godkänt resultat är allt, och även det är länge sedan. Har kadaverdisciplin på hastigheten också, har aldrig blivit bötfälld. Menar inte att säga att detta inte förekommer, men det känns helt främmande för mig.
You're a hero... and you have to leave.
Användarens profilbild
Marie

Re: liten fällkniv som skulle kunna försvaras i rätten

Inlägg av Marie »

VaultDweller skrev: 20 mar 2025 21:35
Marie skrev: 20 mar 2025 20:24 Om du någon gång blivit stoppad av polis där de ber dig visa varningstriangeln, så är det för att de vill se vad du har i bagaget utan att behöva skälig misstanke för husrannsakan i bilen.
Aldrig hänt mig eller någon annan där jag varit med. Kanske att poliserna är mer nitiska i större städer. Ett par blåskontroller med godkänt resultat är allt, och även det är länge sedan. Har kadaverdisciplin på hastigheten också, har aldrig blivit bötfälld. Menar inte att säga att detta inte förekommer, men det känns helt främmande för mig.
Jo det är nog större städer eller de med högre brottslighet åtminstone.. Det är ett trick de tar till, då de har rätt att kolla så säkerhetsutrustningen finns i bilen.
Så för de som vill jäklas, så ha reflexväst, triangel och förstaförbandskudde bakom förarsätet.. så när de frågar att se triangeln så får de ingen glimt i bagaget. :twisted:
Om de frågar varför triangeln är där och inte bak... snabbt åtkomligt om man är först på plats vid trafikolycka. :mrgreen: :up:
Skriv svar

Återgå till "Klingan"