Ibland gör jag små insikter, gissar det gäller er andra också. Somliga dåliga, andra bra. Tänkte man kan dela med sig och samtidigt möjligen bjuda på lite självironi.
Idag gick jag en promenad, oförberedd, hade fel skor eller fel strumpor. Efter en timme var jag med om något nytt, jag hade fått skavsår under fötterna, på främre trampdynorna - helt galet! Insikten är att om jag nån gång hamnar i ett läge där jag måste gå långt ska jag inte ha fel skor eller fel strumpor.
En liten insikt (både bra och dålig välkomnas)
En liten insikt (både bra och dålig välkomnas)
Collapse now, and avoid the rush!
Re: En liten insikt (både bra och dålig välkomnas)
Skavsår under fötterna... Det var något nytt jag aldrig har hört.
Skoskav på hälarna får jag nästan varje gång jag köper nya skor/stövlar så jag brukar försöka "gå in dem" hemma korta stunder och bara sitta still med dem på när jag sitter och tittar på TV, så de får anpassa sig till foten.
Jajust det.. jag har ett par nya vår/höst stövlar jag måste göra det med.... Tack för påminnelsen.

Skoskav på hälarna får jag nästan varje gång jag köper nya skor/stövlar så jag brukar försöka "gå in dem" hemma korta stunder och bara sitta still med dem på när jag sitter och tittar på TV, så de får anpassa sig till foten.
Jajust det.. jag har ett par nya vår/höst stövlar jag måste göra det med.... Tack för påminnelsen.

- VaultDweller
Det är antingen en liten insikt, eller väldigt stor och existentiell sådan,
Men jag funderar på till hur mycket nytta jag skulle vara i väpnad konflikt, och den funderingen tar hårt. Har alltid sett mig själv som hyfsat kapabel fysiskt, men jag är inte starkare nu än när jag var nitton i M90 och redan då var det kärvt. Och efter vägen har jag plockat på mig tråkiga skador. Jag börjar med andra ord bli sliten.
Förhoppningsvis kan jag göra nytta i någon gren om mobilisering blir aktuellt, men springer långt gör jag bara på bra dagar efter mycket uppvärmning.
Men jag funderar på till hur mycket nytta jag skulle vara i väpnad konflikt, och den funderingen tar hårt. Har alltid sett mig själv som hyfsat kapabel fysiskt, men jag är inte starkare nu än när jag var nitton i M90 och redan då var det kärvt. Och efter vägen har jag plockat på mig tråkiga skador. Jag börjar med andra ord bli sliten.
Förhoppningsvis kan jag göra nytta i någon gren om mobilisering blir aktuellt, men springer långt gör jag bara på bra dagar efter mycket uppvärmning.
You're a hero... and you have to leave.
hälsprickor är ungefär lika illa som blåsor
så att hålla fötterna i gott skick underlättar
så att hålla fötterna i gott skick underlättar
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Jag har testat varje hur långt jag orkar gå.
Men kommit fram till att det alltid hänger på fötterna.
Inga skavsår, men någon slags blåsa med vätska som ligger djupt in i häl.
Har kommit fram till att det är något jag måste lösa/hitta vad jag kan göra för att slippa.
//Teng
Men kommit fram till att det alltid hänger på fötterna.
Inga skavsår, men någon slags blåsa med vätska som ligger djupt in i häl.
Har kommit fram till att det är något jag måste lösa/hitta vad jag kan göra för att slippa.
//Teng
En redig käpp funkar bra mot enstaka hundar som inte är vare sig stora eller tränade att attackera. Normala hundar av mellanstorlek väjer för en käpp, man behöver inte ens peta på dem. Praktisk erfarenhet. En vandringsstav är bra till allt möjligt. Funkar att ta stammen från en liten björk och skala av nävern och låta den torka. Håller i flera år.
Collapse now, and avoid the rush!
Min erfarenhet gentemot främmande hundar är att genom rösten göra dessa osäkra och att ge dessa ett brysk kommando så tappar dessa tråden direkt.
Det gäller att vara en alfahanne inte någon mes...
Det gäller att vara en alfahanne inte någon mes...
- VaultDweller
Spray modell självförsvar som finns att köpa här och där funkar finfint mot aggressiv hund.
Någonstans på min ort finns en bullterrier som fick erfara det den hårda vägen. Om den inte hittade tillbaka till sina dräggiga ägare lär den vara lika rödfärgad nu som då.
Någonstans på min ort finns en bullterrier som fick erfara det den hårda vägen. Om den inte hittade tillbaka till sina dräggiga ägare lär den vara lika rödfärgad nu som då.
You're a hero... and you have to leave.