Halloj!
Jag har provat några bevattningstimers nu på min IBC tank (kör gravitationsbevattning) men har haft problem att de strypa trycket soppas mycket att droppbevattningen funkar ej optimalt. Tanken är tillräckligt lång uppe, det är själva timern som är problemet. Vad har ni för lösningar?
Tack på förhand!
Bevattning
- Parabellum
Re: Bevattning
Jag förstår nog inte riktigt vad problemet är.
Har du någon form av tryckreduserare efter din IBC tank?
Om du lyft din tank exempelvis 2 meter upp på en ställning så erhåller du ~ 0.2-0.3 bar beroende på fyllnads nivån.
Och det är konstant fram till din ventil, det är först när du öppnar för flöde som systemtrycket sjunker.
Har du någon form av tryckreduserare efter din IBC tank?
Om du lyft din tank exempelvis 2 meter upp på en ställning så erhåller du ~ 0.2-0.3 bar beroende på fyllnads nivån.
Och det är konstant fram till din ventil, det är först när du öppnar för flöde som systemtrycket sjunker.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Re: Bevattning
kolla att du har flöde och tryck efter ventilen
dom kan vara gjorda för vanligt kranvattenstryck och kan använda det trycket som "servoförstärkare"
vilket kan göra dom olämpliga för låga tryck
dom kan vara gjorda för vanligt kranvattenstryck och kan använda det trycket som "servoförstärkare"
vilket kan göra dom olämpliga för låga tryck
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules