Såklart så är vattnet slut när man åkte upp till stugan över midsommar, tur att ICA Maxi var öppet så man kunde köpa vatten på flaska för att dricka och laga mat med. Måste vara alla nybyggda villor runtom som spolar vatten som fan så det tar slut?
Nu har jag fått tummen ur iaf och beställt dunkar men jag undrar om någon vet vilken typ av kran-anslutning som är vanligast på bensinstationer?
Skulle denna fungera bra att göra två stycken påfyllningsslangar med? https://www.bauhaus.se/vattenslangpaket ... stvatt-10m
Hur lång tid kan ha det i flaskor?
- VaultDweller
Re: Hur lång tid kan ha det i flaskor?
Om det inte kommer ur brunn, så är svaret många månader. Har ett par av de klassiska Dan Sukker-sirapsflaskorna i min bilväska, och de står där året runt. Fräschar upp kanske två-tre gånger om året som mest.
Dessa flaskor är faktiskt bra budgetalternativ till pryliga prylar. Så länge man inte bryter försegligen i sprutkorksdelen, utan istället skruvar av hela korken vid användning, så är den helt läckagefri som vattenflaska.
Ett par vattendunkar från Jula byter jag vatten i max två ggr/år och det är helt tjänligt. Smakar lite plastigt ibland, men hellre det än att gå vattenlös. Står i mörk och sval garderob.
Dessa flaskor är faktiskt bra budgetalternativ till pryliga prylar. Så länge man inte bryter försegligen i sprutkorksdelen, utan istället skruvar av hela korken vid användning, så är den helt läckagefri som vattenflaska.
Ett par vattendunkar från Jula byter jag vatten i max två ggr/år och det är helt tjänligt. Smakar lite plastigt ibland, men hellre det än att gå vattenlös. Står i mörk och sval garderob.
You're a hero... and you have to leave.