Våran klassiska rörtång är de jag använder mest då jag tycker de är smidigare.
Bacho 90P som är en skiftnyckel har en vändbar käft, med denna vänd så blir den som en Stillson.
Den är

En bra ide.Hallabaloo skrev: 19 apr 2025 01:09 Kan vi inte att sammanställa en lista över grundläggande verktyg som en vanlig villaägare kan tänkas behöva? Tänker att det kan vara bra för dom som är färska med hus och inte behövt göra särskilt mycket. Det är säkert mycket som jag själv inte tänkt på ifall det skulle bli problem, särskilt el och vvs är jag dålig på.
Hylsnyckelsats och t flex Tejp är värt att lägga till. Hylsnyckelsatsen har räddat mig flera gånger och den spruckna slangen till insuget på en V70 jag tejpade för 4 år sen håller änVaultDweller skrev: 25 apr 2025 13:35 I bil:
Domkraft.
Spärrhandtag, teleskopiskt.
Hylsa för just dina hjulbultar.
Däckpluggskit.
Något multiverktyg med tång.
Startkablar.
Däckpump. Föredrar något som inte är en fotpump.
Därefter blir det svårare.
Det är förmodligen en modifierad sanning, men det sades att en gammal Volvo 240 kunde tas isär nästan helt med en 15mm hylsa. Idag är det nog inte lika enkelt. Men man bör ha verktyg och relaterade delar till att åtminstone kunna byta batteri, olja, oljefilter, bränsleslang och bromsbelägg.
Kanske någon stark vävtejp samt eltejp för att kunna göra nödreparationer.
Blir lätt för mycket, viktigaste är att kunna hålla den rullande i tider av kris eller brist.