Jag behöver en knivslip till mina jaktknivar, max 300 kronor. Vad köper jag och vart?
Jag har div stenar och brynen men de ger bara bra skärpa en kort tid. Behöver något som fixar eggen och ger nytt liv till den då knivarna är slitna nu
knivslip
- VaultDweller
Re: knivslip
Vilken enkel dragslip som helst för att grovforma en ny slipfas.
Sedan IKEAs keramiska skärpstål tills burret/sågtandningen av stålflisor är eliminerad. Får man inte bort burret är den bara vass tills detta har slitits bort.
Duglig budgetlösning.
Sedan IKEAs keramiska skärpstål tills burret/sågtandningen av stålflisor är eliminerad. Får man inte bort burret är den bara vass tills detta har slitits bort.
Duglig budgetlösning.
You're a hero... and you have to leave.
vanliga brynen är bra, men svårt att hålla rätt vid handslipning, jag har gjort så att jag har dom på längre skaft som gör att jag kan hålla vinklen rätt utan problem, funkar för mig
men en våtbandputs är riktigt smidigt, har ingen själv
fördel , ger rak egg i förhållande till en slip med rund sten som ger en inbuktad yta
men en våtbandputs är riktigt smidigt, har ingen själv
fördel , ger rak egg i förhållande till en slip med rund sten som ger en inbuktad yta
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
-
Jag fick hem ca 200 kilo rent kött efter en slakta tjur igår. Den stora köttkniven med böjt blad hade urnyp i eggen och försökte fixa det med den lilla knivslipen jag har, det blev bara mer och mer urnyp och skador. Så till sist blev det vinkelslip. De andra knivarna klarade behandlingen med min lilla handhållna knivslip och sedan skärpstålet, ett ovalt och inte runt.
Knivslipen är av den här typen men bättre märke https://interjakt.com/produkt/knivslip/
Har hört många som har samma som min och är jättenöjda med den.
Knivslipen är av den här typen men bättre märke https://interjakt.com/produkt/knivslip/
Har hört många som har samma som min och är jättenöjda med den.