få plats i tunnor

Hur man lagrar föda
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10523
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

få plats i tunnor

Inlägg av bastard »

lade ner lite i mindre tunnor och fick göra en sak för att få bra fyllnad

original påsar brukar vara ganska packade och passar inte i runda saker

men jag fyllde över till stora plastpåsar, tog bort så mycket luft som möjligt och buntade ihop påsen, men med mycket utrymme kvar i , då kan man få det att fylla ut inne i andra förpackningar på ett bra sätt
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: få plats i tunnor

Inlägg av Daltorpet »

Jag är inte helt hundra på att jag är med på hur du menar. Tänker du att man fyller tex ris eller pasta i en icakasse och sen lägger i en tunna?

Om det är så borde det inte vara lika bra med en stor säck som fyller hela tunnan och sen fyller upp helt och hållet? Kanske kan man dela och ha två till tre produkter. Typ pasta, ris och bulgur etc så då kan man lätt ta en säck utan att behöva ta med hela tunnan samtidigt som man inte behöver hålla reda på många mindre påsar?
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10523
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: få plats i tunnor

Inlägg av bastard »

ex, sårt att packa ris i tunna i originalpåsen då dom är ganska välfyllda, vill inte flyta ut

sätter man dom i större plastpåsar , tycker ut luften men har dom åtknytna så det finns gott om rörlighet i påsen så kan man fylla ut en tunna mycket lättare / bättre
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: få plats i tunnor

Inlägg av Daltorpet »

Aha jo det stämmer nog helt klart det. Jag har fundering kring tunnorna, är det mest för att ha hemma tex skydd för gnagare etc, att det ska vara lätt att med sig till en bol tex eller för att ställas på strategiska platser längs en tänkt färdväg? Eller kanske på en bol/område man sällan besöker för att innehållet ska klara sig utan att man är där?
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10523
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: få plats i tunnor

Inlägg av bastard »

långtidslager hemma, relativt skyddat, kan tas med utan större bekymmer
och tas det med är det vattenskyddat och tål ganska mycket, och tunnor kan ju återannvändas många gånger
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Lagring"