störsändare m.m.

Radio, kameror, larm och liknande.
Protect

Re: störsändare m.m.

Inlägg av Protect »

Ossis skrev: 20 aug 2020 19:24
Protect skrev: 20 aug 2020 10:00 ...det enklaste och bästa är ju att inte ha något av värde i bostaden eller bilen...

Äsch... det är bara att ta livet av sig direkt!

Skämt åsido. Jag kan hålla med om att det är dumt att ståta med lyx, och personligen är jag inte lagd åt det håller med prestige.
Men att inte ha saker av värde, där drar jag gränsen.
Andemeningen i mitt inlägg var just detta, dvs. att inte ståta med lyxen eller skryta om att man tex. har en massa pengar i kassaskåpet för den man minst anar kan bli ens värsta fiende eller läcka uppgifterna. Vem har väl inte läst om gamla försiktiga bönder på landet som blivit rånade enbart för att folk vet om att det finns pengar hemma? Jag skulle kunna låta dörren stå olåst och åka bort för här finns inget som går att omsätta i pengar snabbt och den som ev. skulle komma in här skulle gå igen med oförrättat ärende.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
FCR2

Inlägg av FCR2 »

Protect skrev: 20 aug 2020 21:47
Jag skulle kunna låta dörren stå olåst och åka bort för här finns inget som går att omsätta i pengar snabbt och den som ev. skulle komma in här skulle gå igen med oförrättat ärende.
Det finns alltid något som någon har som någon annan tycker är värdefullt.
Har varit på ett inbrott där all mat från två dagisavdelningar hade blivit stulet. Inget annat.
Även stölder av vitvaror är förekommande. Skrot är också populärt att stjäla. En motorsåg under skrot låter mer som tur än som ett säkert stöldskydd.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Protect

Inlägg av Protect »

Enda skrotet som är populärt att stjäla är ädelmetaller, frag är helt ointressant. Jag har två bekanta som handlar med skrot, den ena har rivningsfirma, och det enda som får fötter är ädelmetaller och naturligtvis diesel från maskinerna med jämna mellanrum. På rivningsfirman brukar dom ha "diesel" med ut i ett fat, den "dieseln" är bara en skvätt på ytan i fatet och resten vatten. Många bilar med problem och tvärstopp har det blivit genom åren för patrasket som stjäl deras "diesel". :lol:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

:lol: :lol: :lol: :up:

men, akta dig, det finns andra som samlar på skrot med :sneaky: :oops:
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Skriv svar

Återgå till "Kommunikation, Larm, Övervakning"