Forumet stängs under uppdatering idag fr. 1330 (klart)
Re: FORUMET STÄNGS UNDER UPPDATERING IDAG FR. 1330 (klart)
En förändring är att mailen som kommer ut när bevakade trådar uppdaterats saknar sin ämnesrad.
Survival
Honor
Liberty
Honor
Liberty
Ser det felaktigt/trasigt ut, eller bara som att de tagit bort det? Använder själv inte den funktionen, men skulle inte förvåna mig om att de tagit bort det tyvärr...entropi skrev: 30 dec 2021 15:26 En förändring är att mailen som kommer ut när bevakade trådar uppdaterats saknar sin ämnesrad.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Någonstans (förmodligen i typ postfix/sendmail) sätts ämnesraden tilljr_36 skrev: 30 dec 2021 17:47Ser det felaktigt/trasigt ut, eller bara som att de tagit bort det? Använder själv inte den funktionen, men skulle inte förvåna mig om att de tagit bort det tyvärr...entropi skrev: 30 dec 2021 15:26 En förändring är att mailen som kommer ut när bevakade trådar uppdaterats saknar sin ämnesrad.
- jag har allt på engelska, så jag skulle gissa att forumprogramvaran inte skickar någon ämnesrad, och att serverns MTA själv fyller i strängen.Inget e-postämne angavs.
Tidigare sattes subject till
Meddelande om svar på tråd — "<trådnamn>"
Survival
Honor
Liberty
Honor
Liberty
-
Blev utsparkad nyss och när jag skulle logga in igen så stod det att jag hade gjort för många felaktiga inloggningsförsök fast jag inte ens hunnit med det första än. Tog en stund att logga in
Be admins om de kan se i några loggar om någon annan försökt logga in med ditt användarnamn.EN brun böna skrev: 01 jan 2022 10:43 Blev utsparkad nyss och när jag skulle logga in igen så stod det att jag hade gjort för många felaktiga inloggningsförsök fast jag inte ens hunnit med det första än. Tog en stund att logga in
Jag vet inte vad det finns för loggar, men frågan är ju gratis.

Om jag minns rätt sparar vi loggar för den aktuella månaden, då loggar behöver sparas för att statistiksystemet ska funkar (så vi har lite koll på besöksstatistik, eller vad som kostar bandbredd). Så när den behandlat loggen raderas den, dvs början på månaden raderar förra månads loggar. Forummjukvaran i sig sparar dock fortfarande ipadresser. Vi kollar loggarna om det händer igen, annars kanske om du skrev fel en gång, sen tryckte refresh (eller att din webbläsare återsände samma request ett par gånger) för att sidan laddade för långsamt kan ha orsakat det du beskrev.
Ska försöka hitta tid till att kolla att det inte är uppenbart fel att ämnesraden saknas, påminn mig om jag inte gjort det inom en månad eller nåt.
Ska försöka hitta tid till att kolla att det inte är uppenbart fel att ämnesraden saknas, påminn mig om jag inte gjort det inom en månad eller nåt.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Ingen fara på taket för min deljr_36 skrev: 03 jan 2022 23:08
Survival
Honor
Liberty
Honor
Liberty