Sådana avskyvärda slut önskar jag ingen människa och inte mig själv heller. MEN... om jag, för övrigt kry och levnadsglad, skulle drabbas av andnöd pga Covid-19 eller annat vill jag inte bli avlivad med palliativ vård i form av en cocktail med muskelavslappande morfin (som gör det ännu svårare att andas) och lugnande medel så att jag inte skall bråka så förbaskat när jag sakta kvävs till döds. När en stat accepterar att man tar livet av grupper av sin egen befolkning, med början av de som har uppnått sin biologiska maxålder drar jag öronen åt mig. Det har skett i Europa förut och jag vill inte uppfylla Godwins lag genom att påminna om var och när. För övrigt fick jag imorse ett mail från ett undersökningsföretag med en enkät om vad folk tycker att man skall prioritera i vården map olika sjukdomar i olika åldersgrupper. Minns inte på rak arm vilket universitet som låg bakom studien men det väckte tanken att staten börjar sondera terrängen.

[/quote]
Håller helt med att det var fel som man gjorde på en del ställen och satte in palliativ vård för patienter som var pigga bara för att de var gamla, så jävla fel det kan bli!