Det är en pragmatisk hållning. Min hållning är ideologisk. Jag behöver lära mig ungefär samma fraser på de språken som på ryska...Parabellum skrev: 05 mar 2022 17:09 Önskar du framtids säkra dig, lär dig kantonesiska eller mandarin.![]()
Språkkunskaper
Re: Språkkunskaper
Slava Ukraini!
- Parabellum
Kardinal skrev: 05 mar 2022 21:30Det är en pragmatisk hållning. Min hållning är ideologisk. Jag behöver lära mig ungefär samma fraser på de språken som på ryska...Parabellum skrev: 05 mar 2022 17:09 Önskar du framtids säkra dig, lär dig kantonesiska eller mandarin.![]()

Jag är en pragmatiker, så spot on.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Med tanke på hur samhället ser ut idag, att jag buggar in oavsett vad och att son (uppväxt i Tunisien) och svärdotter med barnbarn talar både arabiska och svenska så funderar jag på att lära mig mer arabiska än de svordomar som exet strösslade med. Intresserad av Dualingo. Funkar det bra? Prisvärt?
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Jag tycker att Dualingo fungerade riktigt bra, när jag hade det för några år sedan så var det också gratis. Vet inte hur det är nu dock. Det fanns en hel del språk att välja på också. I början är det väldigt enkelt och påminner om ett spel. Typ en bild på en limpa och sen röst som säger det på det språket man valt, sedan ska man upprepa och allteftersom sätta ihop meningar osv.Omnivore skrev: 06 mar 2022 08:28 Med tanke på hur samhället ser ut idag, att jag buggar in oavsett vad och att son (uppväxt i Tunisien) och svärdotter med barnbarn talar både arabiska och svenska så funderar jag på att lära mig mer arabiska än de svordomar som exet strösslade med. Intresserad av Dualingo. Funkar det bra? Prisvärt?
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
J.R.R Tolkien
-
Jag använder Duoloingos gratisversion och det fungerar bra om man står ut med lite reklam. 

Utan snus försmäktar vi i detta land
-
Engelska flytande, kan någorlunda med franska och tyska
HaHa...hur många körde den i översättaren?

Пожалуйста, іспользуіте смазку, которая у меня в заднем кармане. Будьте осторожній, ето мой первий раз !
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.