swish, på flera ställen är det numera ända betalningsformen
några specialappar som inte finns till datorer
Hemlig dataavläsning, hur då?
Re: Hemlig dataavläsning, hur då?
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Jag ville VERKLIGEN inte ha någon och höll ut nästan längst på jobbet med dumnalle.
När den till slut var tvungen att bytas fick jag inte välja annat än smart.
Släpade två mobiler ganska länge efter det (en privat dum) men tröttnade till slut på det.
Att gå tillbaka till bara dumfån nu skulle kännas svårt
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Jobb telefon, ja då hade jag lämnat den i lådan/skåpet när jag går hem och sedan tagit den på morgonen därpåxsive skrev: 07 dec 2023 00:37Jag ville VERKLIGEN inte ha någon och höll ut nästan längst på jobbet med dumnalle.
När den till slut var tvungen att bytas fick jag inte välja annat än smart.
Släpade två mobiler ganska länge efter det (en privat dum) men tröttnade till slut på det.
Att gå tillbaka till bara dumfån nu skulle kännas svårt

Jag hade inte släpat med den hem.

Fast en dumtelefon har ju inte ens krypterade appar som tillval, så det är knappast säkrare. Möjligen kan man använda burners, men att som laglydig men obstinat medborgare behövs kasta bort telefoner med jämna mellanrum känns överdrivet.
Slava Ukraini!
Beror nog lite på vilken typ av jobb man har.Marie skrev: 07 dec 2023 00:59 Jobb telefon, ja då hade jag lämnat den i lådan/skåpet när jag går hem och sedan tagit den på morgonen därpå![]()
Jag hade inte släpat med den hem.![]()
Har hotat med dumpa nallen utanför arbetstid men förväntningarna i den typ av jobb är att man tyvärr alltid är någorlunda tillgänglig.
Förkastligt såklart när det gäller att skilja på jobb och fritid men är många som har det så. Jag har "alltid" haft det så och är ok med det
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Som laglydig medborgare är det inte heller trivialt att komma över SIM-kort att använda med sin korttidstelefon. Visst har man kontakter så finns det målvakter men saknar man såna kontakter så.Kardinal skrev: 07 dec 2023 09:11 Fast en dumtelefon har ju inte ens krypterade appar som tillval, så det är knappast säkrare. Möjligen kan man använda burners, men att som laglydig men obstinat medborgare behövs kasta bort telefoner med jämna mellanrum känns överdrivet.

Collapse now, and avoid the rush!
Jag har klarat mig hittills utan swish, som folk f ö inte verkar ha några som helst reservationer mot, gällande digitala fotspår och meta-data generellt.bastard skrev: 06 dec 2023 21:43 swish, på flera ställen är det numera ända betalningsformen
Okej, jag har inte träffat på något ställe där swish är enda betalningsformen.bastard skrev: 06 dec 2023 21:43 swish, på flera ställen är det numera ända betalningsformen
Där emot på Federal piercing tar de enbart kontanter, så där får man gå till bankomaten mitt emot om man bara har kortet med sig.. och man får handskrivna kvitton, så inget digitalt kassa system.
Jag undrar hur mycket de kör svart på det bygget.

Eller kan det vara preppers som driver stället, som inväntar banksystemet ska hackas.

Specialappar vet jag inte om några som kan vara så viktiga om de inte finns till dator.
Nopp det kan man inte. Men de är säkrare i den månen att du behöver inte oroa dig för malware/virus o den biten.Kardinal skrev: 07 dec 2023 09:11 Fast en dumtelefon har ju inte ens krypterade appar som tillval, så det är knappast säkrare. Möjligen kan man använda burners, men att som laglydig men obstinat medborgare behövs kasta bort telefoner med jämna mellanrum känns överdrivet.
Sedan ska man inte föra hysch-hysch konversationer över telefoner..
Jag är inte så orolig för om de utför avlyssning på min telefon.. de blir nog mest uttråkade om de skulle lyssna in.

Sant.. sitter man på jour så behövs den ju dygnet runt.xsive skrev: 07 dec 2023 10:50Beror nog lite på vilken typ av jobb man har.Marie skrev: 07 dec 2023 00:59 Jobb telefon, ja då hade jag lämnat den i lådan/skåpet när jag går hem och sedan tagit den på morgonen därpå![]()
Jag hade inte släpat med den hem.![]()
Har hotat med dumpa nallen utanför arbetstid men förväntningarna i den typ av jobb är att man tyvärr alltid är någorlunda tillgänglig.
Förkastligt såklart när det gäller att skilja på jobb och fritid men är många som har det så. Jag har "alltid" haft det så och är ok med det
Men övrigt så skulle jag göra klart från början att jag bär den under betald arbetstid och vill de nå mitt utanför arbetstid så får de ringa på mitt vanliga nummer.
Skulle inte arbetsgivaren godta det, så får han betala mig för de timmarna extra som han anser att jag ska vara nåbar.
många föreningar och liknade som inte tar kontanter och inte kort, så swish
dumtelefonen har svårare att hackas, kan inte skicka ut din gps position då den inte har gps, inte heller kan den lyssna på vad du säger och skicka hem det
kan inte läcka telefonnummer inte heller data då din telefon då inte har något
dock, snart att 3g sedan 2g nätet nedsläckt
dumtelefonen har svårare att hackas, kan inte skicka ut din gps position då den inte har gps, inte heller kan den lyssna på vad du säger och skicka hem det
kan inte läcka telefonnummer inte heller data då din telefon då inte har något
dock, snart att 3g sedan 2g nätet nedsläckt
kiss, keep it simple stupid