Påverka de som sover så de vaknar. Det är tillsammans vi är starka. Preppa som vanligt och inkludera vapen om det inte redan ingår.
För egen del har ”köp nu” gällt senaste halvåret. Det blir förmodligen inte billigare och blir det handelskrig så blir en hel del dyrare.
USA spårar ur, hur agera?
- somvanligt
Re: USA spårar ur, hur agera?
Stör mig inte, jag är redan störd
Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.

Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.

Vad tror vi egentligen ett eventuellt handelskrig kommer innebära? Är det mest nischade varor som stiger i pris. Eller gör dom det?somvanligt skrev: 02 mar 2025 15:32 För egen del har ”köp nu” gällt senaste halvåret. Det blir förmodligen inte billigare och blir det handelskrig så blir en hel del dyrare.
Om Trumpeten sätter tullar på sånt som exportera mycket till USA kommer snarare priset gå ner eftersom överskott i EU.
Vissa saker går upp och kanske mycket på tex teknik/elektronik.
Å andra sidan lite samma där på Asien tillverkade produkter som trumpelutten belägger med tull för import till USA
Är inte enkelt se vad som påverkas och i vilken riktning
Tar mest små steg och ser till ha kaffe hemma (om vi får oväntat besök..) för ett år och fortsätter förbereda för egen elförsörjning.
Vette 17 vad jag skulle prioritera just nu annars. Möjligen mer bränsle men nja..
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
hela handelskedjorna är komplexa och i många steg, så om man ändrar i det lär det bli störningar
störningar brukar ge problem, exakt vilka får vi se om det inträffar
men att ha så man klarar sig en månad eller tre för det basala är en försäkring som bara tar plats, ska du ända använda sakerna gör det inget om du köpt dom nu, och om allt lugnar ner sig och man vill återgå till normalläge kan man få någon månad som man inte behöver handla så mycket
störningar brukar ge problem, exakt vilka får vi se om det inträffar
men att ha så man klarar sig en månad eller tre för det basala är en försäkring som bara tar plats, ska du ända använda sakerna gör det inget om du köpt dom nu, och om allt lugnar ner sig och man vill återgå till normalläge kan man få någon månad som man inte behöver handla så mycket
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
då kommer tullarna och man får ta höjd för handelskrig i flera år framöver
en del saker kanske blir billigare, en del dyrare
men framförallt, en del saker kanske inte går att få tag på
jag kommer fortsätta att bunkra basbehov och kollar lätt på vad mera man kan behöva ha
en del saker kanske blir billigare, en del dyrare
men framförallt, en del saker kanske inte går att få tag på
jag kommer fortsätta att bunkra basbehov och kollar lätt på vad mera man kan behöva ha
kiss, keep it simple stupid
- VaultDweller
Anfall är bästa försvar. Använd er konsumentmakt. Köp inte amerikanskt. Använd inte amerikanska tjänster.
Köp inte Tesla eller något annat som Elon Snusk har fingrat på. Använd inte X.
Senast redigerad av VaultDweller den 06 mar 2025 13:32, redigerad totalt 1 gång.
You're a hero... and you have to leave.
- VaultDweller
Hejsan o Välkommen till forumet.

Den där skulle behövas uppdateras lite, annars var den bra

Sedan om du har lust, så skriv gärna ett hej inne i forumsdelen Forumisterna.

- VaultDweller
Tack tack,Marie skrev: 06 mar 2025 15:05Hejsan o Välkommen till forumet.![]()
Den där skulle behövas uppdateras lite, annars var den braKasta in den i tråden "Storebror Övervakar dig"
![]()
Sedan om du har lust, så skriv gärna ett hej inne i forumsdelen Forumisterna.![]()
Presentation kanske senare, har inte mer att säga för nuvarande än Hej.
You're a hero... and you have to leave.
Fast det är inte prepping.VaultDweller skrev: 06 mar 2025 13:29 Anfall är bästa försvar. Använd er konsumentmakt. Köp inte amerikanskt. Använd inte amerikanska tjänster.
Slava Ukraini!
Det jäser bland vanligt folk i USA också!
Over 250,000 Americans Urge Congress to Begin Impeachment Proceedings Against President Trump
https://freespeechforpeople.org/over-25 ... ent-trump/
Rep. Al Green of Texas has pledged to soon introduce articles of impeachment against the president.
WASHINGTON, D.C. (March 7, 2025) – Impeach Trump Again, a nonpartisan campaign led by Free Speech For People, announced today that they have collected over 250,000 petition signatures in support of an impeachment investigation of President Donald Trump. The announcement comes on the heels of Rep. Al Green’s recent House floor speech that he would bring articles of impeachment against the president.
“The Constitution has a remedy for a corrupt, lawless president: impeachment,” says John Bonifaz, President of Free Speech For People. “Donald Trump has already committed multiple abuses of power since assuming the Oval Office again, and he must be held accountable.
……..
Over 250,000 Americans Urge Congress to Begin Impeachment Proceedings Against President Trump
https://freespeechforpeople.org/over-25 ... ent-trump/
Rep. Al Green of Texas has pledged to soon introduce articles of impeachment against the president.
WASHINGTON, D.C. (March 7, 2025) – Impeach Trump Again, a nonpartisan campaign led by Free Speech For People, announced today that they have collected over 250,000 petition signatures in support of an impeachment investigation of President Donald Trump. The announcement comes on the heels of Rep. Al Green’s recent House floor speech that he would bring articles of impeachment against the president.
“The Constitution has a remedy for a corrupt, lawless president: impeachment,” says John Bonifaz, President of Free Speech For People. “Donald Trump has already committed multiple abuses of power since assuming the Oval Office again, and he must be held accountable.
……..
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.