Du ser, det är fler som tycker lika.Ursus skrev: 21 okt 2021 17:53 @Marie
Njeeh, kanske om tjugo-trettio år när min kunskap verkligen är konsoliderad och stadig och det inte råder någon tvivel i mitt eget huvud om vad som fungerar eller inte. Och om jag fortfarande har detta intresse. En faktabok skall skrivas på saker som prövats, prövats och åter prövats under en lång tid. De bästa uteböckerna är skrivna är 50+ gubbar som har levt utomhus en livstid.
Tyvärr är det mesta som kommer ut idag skrivet av yngre förmågor som söker snabb "fame and glory" och rider på natur-renässansen som har drabbat världen helt plötsligt. Ofta kan man ganska snabbt se vilken berömd uteprofil som har influerat dem mest; på kläder, utrustningsval, vokabulär och metoder. När någon istället är lite excentrisk och har en personlig touch på allt så är det oftast en person som har ansamlat en bred kunskap från flera källor och smält ihop dem med egna åsikter. Sådana personer skall man lyssna på. Jag är inte där ännu, och det vet jag inte om jag kommer att vara någonsin.
Under tiden är mina videos och inlägg bara ett långt "work in progress" och ett kreativt utlopp. Även om jag försöker göra mitt bästa för att hålla saker och ting faktafyllt och beprövat så kan jag motbevisas av andra och av mig själv i framtiden. Så folk får ta det för vad det är. Jag utger mig inte för att vara annat än en hobbyist; men allt jag säger och skriver kan jag stå bakom till hundra procent med praktik![]()

Du kanske ska fundera liite på saken iallafall..

Sedan är det en styrka att inse att man inte kan allt... Många som skriver har gjort efterforskningar o kanske aldrig testat dem skarpt.. Men många av dem som skriver "how to" saker tror att just de kan allt..
Det är en styrka att säga, "jag tror det är så här" än att säga. "Så här är det"
Av det jag sett dig skriva och filmer, så gillar jag din stil.. den är äkta så att säga.
Så seriöst.. fundera på det