Saker som börjar sina
Re: Saker som börjar sina
Mekonomen säljer jeepdunkar på 5 lit!
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
Besökte jula igår. Noterade att alla 20l vattendunkar var slut. 1 st 10l dunk fanns kvar. Conrad.se har helt slut på andningsskydd. Även mindre handlare tex Magasin10 har slut på andningsskydd. Givetvis även generalprepper.se med flera har slut.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
-
Lokala ICA nära har inget stort sortiment av konserver. Fick de sista burkarna med köttbullar och picknickbog. Inte tomt i övrigt men klar brist på konserver.
Konstaterar att det lokala apoteket (dvs. original-Apoteket-apoteket) börjar har knapert med febernedsättande när jag svängde förbi för nån dag sedan. Få förpackningar Ipren, några fler Alvedon men fortfarande stora gap. Generisk paracetamol? Dåligt med det också. Coronavirus plus vad jag skrev i denna tråd för ett tag sedan?
Det enda febernedsättande som egentligen fanns i mängd var gammal god Panodil... vilket funkar utmärkt för det är vad jag använder!
Även ovanligt mycket folk på apoteket...
Det enda febernedsättande som egentligen fanns i mängd var gammal god Panodil... vilket funkar utmärkt för det är vad jag använder!
Även ovanligt mycket folk på apoteket...
Konstaterade att det var slut på Ipren, och väldigt urplockat i hyllorna för handdesinfektion på hyllorna i min lokala ICA-butik. Människor börjar tydligen hamstra.
Yep, samma sak med helkonserver och torrmjölk!Öprepper skrev: 27 feb 2020 10:14 Konstaterade att det var slut på Ipren, och väldigt urplockat i hyllorna för handdesinfektion på hyllorna i min lokala ICA-butik. Människor börjar tydligen hamstra.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
Började dagen med att klicka in på Apotea. Det verkar som handdesinfikationen var slut iaf den 1 o 5 liters som jag var sugen på. Vinylhandskar Large var oxå restat....Undrar om landstingen börjat bunkra upp o får första tjing på det som behövs?
Märkte också att mjölkpulvret var slut. Var i 2 stora butiker bla Ica maxi. I nästa butik tog jag de sista burkarna av min favvo konserv Österrikisk Gulash.
Försökte spana vad folk köpte på sig i vagnarna. Men fick ingen klar bild över innehållet. Vore intressant o få höra från någon som jobbade i butik vad som plötsligt går åt mer.
Var i förra veckan på Intersport o passade på under vinterrean. Pratade med ett biträde apropå Kinasjukan hon sa att de snart skulle få slut på många artiklar IOM läget i Kina.
Märkte också att mjölkpulvret var slut. Var i 2 stora butiker bla Ica maxi. I nästa butik tog jag de sista burkarna av min favvo konserv Österrikisk Gulash.
Försökte spana vad folk köpte på sig i vagnarna. Men fick ingen klar bild över innehållet. Vore intressant o få höra från någon som jobbade i butik vad som plötsligt går åt mer.
Var i förra veckan på Intersport o passade på under vinterrean. Pratade med ett biträde apropå Kinasjukan hon sa att de snart skulle få slut på många artiklar IOM läget i Kina.
Stora privata matbutiken har visst köpt upp några restlager ris, det fanns många sorter men bara lite av allting och det fanns tom. 10-kilossäckar, nåt jag aldrig sett där tidigare. Jag tror dom väntar på att folk får upp ögonen och börjar hamstra på allvar.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Var finns Arlas UHT-mjölk? Har sökt detta redan innan corona, men inte hittat. Ica Maxi? Coop?
Det finns UHT-mjölk på lidl men inte svensk mjölkUrsus skrev: 28 feb 2020 07:07 Var finns Arlas UHT-mjölk? Har sökt detta redan innan corona, men inte hittat. Ica Maxi? Coop?