Jag provade att göra en fusk potatisgratäng på konserverad potatis.. och det fungera kalasbra.

Potatisgratängen blev lite för god.... Jag gjorde en två-portions för att ha till imorgon oxå... Men jag åt upp allt

Gjorde misstaget för några veckor sen att plocka på mig ett par förpackningar på Maxi av samma märke men laxpanetter.maskros skrev: 08 dec 2023 19:00 Denna veckas provsmakning blir inget gammalt, ingen övning i att äta BF+100 år eller så, tvärt om, det blir lite snobbism!
Dagens vidrighet:
Fiskpanetter enligt bild.
Fisk.jpg
För dig som inte älskar fisk och därför gärna äter fiskpinnar eller de lite lyxigare fiskpanetterna gjorda på filé av fisk vill jag utfärda en varning för ovanstående produkt som jag tror jag köpt på Lidl. Läser man innehållsförteckningen börjar varningsklockorna ringa, när man sedan inmundigar dem infinner sig upplevelsen av malda fjäll och grått fiskkött. Visst, svälter jag är de antagligen helt ok men som en vardagslunch? Nej tack!
Notera att det bara är BIBen som är så god. Den avbildade buteljen är en helt annan produkt!Omnivore skrev: 08 dec 2023 19:10 Tack för vintipset. Vi har för tillfället snöat in på Viva Valentina, ett gott italienskt rödtjut på flaska. Skall prova cigarren vid tillfälle. Fiskpinnarna från Lidl har jag inte lagt märke till men köper alltid deras panerade torskfiléer från Ocean Sea.
Man ska inte förakta den grå smeten när zombisarna kommer! Men fy vad otäcka de är.xsive skrev: 08 dec 2023 19:13 Vette sjutton om det inte var samma fisksmet i dom med bara annat namn. Innehållet innanför panering var något gråtrist fiskaktigt