2019, din höjda beredskap
Re: 2019, din höjda beredskap
Skaffat en moppe. Fyrtaktare som med en enkel manöver kan fås att gå från laglig hastighet till dito plus moms. Fastnade i köer i Stockholm i fredags och bestämde mig för att ordna så jag kan ta mig från och genom stan även under trafikkaos.
Collapse now, and avoid the rush!
Detta lät som ett klokt beslut. Fundera lite hur du kan koppla någon form av släpkärra på den.maskros skrev: 25 aug 2019 19:03 Skaffat en moppe. Fyrtaktare som med en enkel manöver kan fås att gå från laglig hastighet till dito plus moms. Fastnade i köer i Stockholm i fredags och bestämde mig för att ordna så jag kan ta mig från och genom stan även under trafikkaos.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
nya däck och slang till en mopederna, det behövdes tyvärr, borde fundera på lite mer ändå
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Köpt pasta, ris, konserver, pulvermjölk, pulvermos mm.
Har upptäckt Matsmart och fick hem en låda på drygt 8 kg igår. Mest sådant som vi alltid använder och går åt. Bönor, sesamolja, bea, koncentrerad dryck mm. En del korta datum men inget som oroar. Det är konserver i burk och kartong. Bean är i pulverform.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
-
2kg snabbkaffe som inte smakar apa. Tio burkar tonfisk.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Jämnför noga, jag tycker att dom ibland har lite höga priser för varor som passerat bäst före.Omnivore skrev: 30 aug 2019 05:19 Har upptäckt Matsmart och fick hem en låda på drygt 8 kg igår. Mest sådant som vi alltid använder och går åt. Bönor, sesamolja, bea, koncentrerad dryck mm. En del korta datum men inget som oroar. Det är konserver i burk och kartong. Bean är i pulverform.
Börjat tröttna lite.
Slut OT
Fått hem delar så jag inledningsvis kan laga mat på gasol kök.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
- Provat en fotogenlampa modell Feuerhand som jag haft i något år men inte haft tillfälle att testa. Mysfaktor gånger hundra! Skall börja användas oftare
Skall också börja renovera den gamla fotogenaren som legat i garaget, bara orken infinner sig.
- Köpt 10-pack vekar till ovanstående.
- Köpt svartvinbär, 15 kg. Dåligt med bär i skogen år, så börsen får öppnas. Har i o f s lingon och blåbär för minst ett halvår till i frysen.
- Skjutit ett par järpar till frysen. Verkar vara ganska bra med skogsfågel i år.
- Testat lite redneckvarianter av elduppgörning som jag har velat prova i några år. Typ eld med krut; tänt med särdeles udda metoder, bilbatteri/startkablar och bensin i trasa, etc. Kul!
- Ett par paket paracord.
- En dunk alkylatbensin till.

- Köpt 10-pack vekar till ovanstående.
- Köpt svartvinbär, 15 kg. Dåligt med bär i skogen år, så börsen får öppnas. Har i o f s lingon och blåbär för minst ett halvår till i frysen.
- Skjutit ett par järpar till frysen. Verkar vara ganska bra med skogsfågel i år.
- Testat lite redneckvarianter av elduppgörning som jag har velat prova i några år. Typ eld med krut; tänt med särdeles udda metoder, bilbatteri/startkablar och bensin i trasa, etc. Kul!
- Ett par paket paracord.
- En dunk alkylatbensin till.
Nästan fullt med ved i källare, bör klara the day after tomorrow någon månad
kiss, keep it simple stupid
- deadrabbit
6h ruck och enskild samt grupps förflyttning i svår terräng.
3-3-3 Radio Plan