Det börjar knaka i leveransleden nu
Re: Det börjar knaka i leveransleden nu
Grattis, då får du testa dina skills. 

Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Näh… Blev bara typ 6 timmar så dom klarade sig från avbrottsersättning denna gången.
Ska man ändå ha avbrott ska det va lite över 12 timmar så dom får pynta
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Jag noterade återigen på Coop att selekta hyllor gapar tomma. Mest oroväckande är vetemjöl. Helt slut.
Köpte därför på mig en påse majsmjöl i experimentsyfte. Om det blir en generell vetebrist kan det vara idé att dryga ut det så gott det går. Har provat majsbröd idag med gott resultat. Skall testa läfsa någon dag framöver.
Även handsprit, vita bönor, nyponsoppa och annat är borta.
Köpte därför på mig en påse majsmjöl i experimentsyfte. Om det blir en generell vetebrist kan det vara idé att dryga ut det så gott det går. Har provat majsbröd idag med gott resultat. Skall testa läfsa någon dag framöver.
@Ursus: Men då gjorde du inte jäsbröd väl? Jag har aldrig lyckats får till jäsbröd ens med hälften vetemjöl. Har du nåt recept på majsmjölsbröd du vill dela med dig av?
Collapse now, and avoid the rush!
Jag tar gärna recept på majsbröd också
Majsbröd är vanligt på Balkan. Majsen växer bra och det är en lättare process än att få vetemjöl.Ursus skrev: 18 apr 2020 14:59 Jag noterade återigen på Coop att selekta hyllor gapar tomma. Mest oroväckande är vetemjöl. Helt slut.
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
maskros skrev: 18 apr 2020 20:16 @Ursus: Men då gjorde du inte jäsbröd väl? Jag har aldrig lyckats får till jäsbröd ens med hälften vetemjöl. Har du nåt recept på majsmjölsbröd du vill dela med dig av?
Använde detta recept, endast bakpulver:
https://www.kokaihop.se/recept/majsbroed-enkelt
Tycker dock att två ägg är i överkant. Smakar väldigt äggigt. Annars god, lite sötare än vanligt bröd. Snabb att göra i Omnian.
Ska ersätta ett ägg med en andel smör eller en eller två matskedar olja nästa gång. Majsbröd är ju ökänt för att smula och brytas ned om man inte ger den en omgång i mikron och värmer upp, lite fett kanske hjälper på sammanhållningen likt i sockerkaka.
Ursus skrev: 19 apr 2020 11:39maskros skrev: 18 apr 2020 20:16 @Ursus: Men då gjorde du inte jäsbröd väl? Jag har aldrig lyckats får till jäsbröd ens med hälften vetemjöl. Har du nåt recept på majsmjölsbröd du vill dela med dig av?Tack!
Använde detta recept, endast bakpulver:
https://www.kokaihop.se/recept/majsbroed-enkelt
Tycker dock att två ägg är i överkant. Smakar väldigt äggigt. Annars god, lite sötare än vanligt bröd. Snabb att göra i Omnian.
Ska ersätta ett ägg med en andel smör eller en eller två matskedar olja nästa gång. Majsbröd är ju ökänt för att smula och brytas ned om man inte ger den en omgång i mikron och värmer upp, lite fett kanske hjälper på sammanhållningen likt i sockerkaka.
I samma veva som Twitter censurerar bort 5G-konspirationsteorier så censurerar de också bort tweets som handlar om att maten inte räcker till.
"These include tweets that falsely tell people food is running out or that 5G wireless causes coronavirus, the San Francisco firm said."
Sökord för nyheter: "These include tweets that falsely tell people food is running out"
Nu säger jag inte att maten inte räcker till. Däremot kommer vi kanske inte att få veta att maten inte räcker till den dagen det är ett faktum, på grund av censur. Vi märker det först då det syns i butikerna.
"These include tweets that falsely tell people food is running out or that 5G wireless causes coronavirus, the San Francisco firm said."
Sökord för nyheter: "These include tweets that falsely tell people food is running out"
Nu säger jag inte att maten inte räcker till. Däremot kommer vi kanske inte att få veta att maten inte räcker till den dagen det är ett faktum, på grund av censur. Vi märker det först då det syns i butikerna.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Vissa fröer, utsäde har sålt slut