2020, din höjda beredskap
Re: 2020, din höjda beredskap
Skaffar nu en hel del konserver och torr "foder" soppor m.m. Fixat till ett par stormlyktor, Trangia kök . Min amatörradio går att köra på batteri. Skaffar sjukvårds artiklar. Bygger en solcell laddare att ha på balkongen. Vattendunkar m.m. Är nyligen "utkommen" som prepper! Men det känns inte så bra att bo i lägenhet. Jobbar på att rusta vår beboeliga kolonistuga.
Höjt beredskapen via vintersticklingar, vindruvor, krusbär, björnbär, vinbär och
mer.
Några kommer rota sig i år, nästa år växer de till sig, året därpå
börjar skörden
Driver även upp stenfrukter från frö, zon 2, 2,5 här, gynnsamt, ska vara sortäkta om
inte korsbefruktat. Inne på år 4-5, kanske första frukt nästa år
mer.
Några kommer rota sig i år, nästa år växer de till sig, året därpå
börjar skörden
Driver även upp stenfrukter från frö, zon 2, 2,5 här, gynnsamt, ska vara sortäkta om
inte korsbefruktat. Inne på år 4-5, kanske första frukt nästa år
Driver upp växter inomhus, från köpeplantor, selleri, salladslök, purjo
m.m. Sparar roten, delar upp dem med kniv, inom dagar, veckor
har jag bladgrönt. Även romansallad, och brysselkål.
m.m. Sparar roten, delar upp dem med kniv, inom dagar, veckor
har jag bladgrönt. Även romansallad, och brysselkål.
Hej. Ny här och har börjat preppa sedan några veckor

2 frågor.
1.
Jag har fpp3 masker från elfa som jag undrar om man kan spraya med 75% sprit och använda igen så de blir lite mer än engångsmasker?
2.
Köpte biltemas skyddsmask men så tog p3 partikelfiltret slut hos dem. Tänkte på scotts partikelfilter. Vet någon om den passar det biltemamasken?
Se nedan länk.
https://www.brider.se/personligt-skydd/ ... 2000-scott
Tack på förhand.
Martin
2 frågor.
1.
Jag har fpp3 masker från elfa som jag undrar om man kan spraya med 75% sprit och använda igen så de blir lite mer än engångsmasker?
2.
Köpte biltemas skyddsmask men så tog p3 partikelfiltret slut hos dem. Tänkte på scotts partikelfilter. Vet någon om den passar det biltemamasken?
Se nedan länk.
https://www.brider.se/personligt-skydd/ ... 2000-scott
Tack på förhand.
Martin
Tyvärr. Passar inte.Martin72 skrev: 03 mar 2020 14:29 Köpte biltemas skyddsmask men så tog p3 partikelfiltret slut hos dem. Tänkte på scotts partikelfilter. Vet någon om den passar det biltemamasken?
Biltema filter har en kort gänga på själva filterdiametern. Scott filtret har DIN40 gänga på utsickande del bakom filtret
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Inköp av
klorin
Två stora paket gott knäckebröd
Tacosås hot 5st
Tortilla chips
Majs
Herrgårdsost, ost håller riktigt länge, med sojafärs som vi redan har hemma kan vi göra nachos
Två stora kalles kaviar och två flak ägg
Majsolja
Smör
Och tolv paket kaffe
Fick ut våra receptbelagda mediciner
Observerade att handspriten var helt slut
klorin
Två stora paket gott knäckebröd
Tacosås hot 5st
Tortilla chips
Majs
Herrgårdsost, ost håller riktigt länge, med sojafärs som vi redan har hemma kan vi göra nachos
Två stora kalles kaviar och två flak ägg
Majsolja
Smör
Och tolv paket kaffe
Fick ut våra receptbelagda mediciner
Observerade att handspriten var helt slut
Tack.xsive skrev: 03 mar 2020 15:16Tyvärr. Passar inte.Martin72 skrev: 03 mar 2020 14:29 Köpte biltemas skyddsmask men så tog p3 partikelfiltret slut hos dem. Tänkte på scotts partikelfilter. Vet någon om den passar det biltemamasken?
Biltema filter har en kort gänga på själva filterdiametern. Scott filtret har DIN40 gänga på utsickande del bakom filtret
Vet du eller någon vilket filter av annan modell som kan passa biltemas skyddsmask?
- Parabellum
Moldex filter ser ut att vara av den mindre typen.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Toppat upp matlagret. En del saker var slut i affären. Hörde folk prata om vad de skulle bunkra.
Collapse now, and avoid the rush!
Beställt frysen nuTank skrev: 01 mar 2020 15:02 Har roterar ut en del diesel och bytt mot hvo100 och ökat mängden med 10 liter.
Ökat andelen torrskaffning med "tre kassar".
Diskuterat kortskott med sambon om att tidigarelägga inköp av frys och fylla den "ifall det skulle behövas"hon verkar köpa argumentet
//Tank

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...