Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Höstens sämsta dag. 0,9 kWh från en drygt 12 kW anläggning. Går mot sämre tider för solelen. Men snart är det vår och ljust igen!
Rainbows and unicorns!!
De 6 första dagarna i december har jag producerat 10.7 kWh totalt, varav 6.7 dag 6 då solen tittade fram lite.
Elmätaren släpar efter, men på 4 dagar har 43 kwh förbrukats, varav 3.9 kom från solcellerna. Så ca 12 kWh antar jag skulle behövas per dag från en generator som laddar ett förbrukningsbatteri i mitt pellets-uppvärmda hus.
Känns inte helt omöjligt att gå off grid, men det skulle nog kosta en 150 tusen till. Det är väl lite tveksamt rent ekonomiskt
Vi har producerat runt 6kWh per dygn. Jag hoppades på lite mer, men iochmed att våra garagepaneler skuggas av grannens byggnad och därmed bara får sekunderljus blir det inte mer under vintern. Även en solig dag kommer vi inte upp i mer än 2.5kW.
Vårat batteri är inte online ännu.
Får se hur det går framåt.
//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...