Härligt att du förrådställer kedjer och svärd i det antalet. Glöm inte bort att underhålla svärdet genom att fila detta och vända det och att enbart köra med kedjeolja, inget fett.peppar skrev: 26 okt 2019 18:11 Ny här, följt många tips på SweSurv, får ta det som hänt hittills.
Lagerställt det mesta man behöver.
Senaste tillskottet är 20 sågkedjor, ett antal filar och 4 svärd till sågarna.
Kan snart öppna butik med grejerna i BOL.![]()
2019, din höjda beredskap
- Parabellum
Re: 2019, din höjda beredskap
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
- deadrabbit
24kg snabbmakaroner allt som fanns på hyllan i butik. Nästa 12krt kommer in måndag som tidigast.
3-3-3 Radio Plan
vet du något vi andra inte vetdeadrabbit skrev: 27 okt 2019 13:34 24kg snabbmakaroner allt som fanns på hyllan i butik. Nästa 12krt kommer in måndag som tidigast.

och on topic
fått ordning på lite utomhusbelysning med rörelsevakter
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
- deadrabbit
@bastard ovan
valde att snabbfylla upp med makaroner till ett lockfat hemma, men maxi hade inte kapacitet på hyllan köpte allt. Frågade efter refill var tidigast ikväll och i hyllan nån gång måndag men enbart 12st frp om man inte extra beställde.
Så om nån annan har dille på snabbmakaroner en lönehelg vill jag inte tänka på brunare scenarios när alla vill handla och plundra ofantligt låga lager på hyllan/backoffice.
valde att snabbfylla upp med makaroner till ett lockfat hemma, men maxi hade inte kapacitet på hyllan köpte allt. Frågade efter refill var tidigast ikväll och i hyllan nån gång måndag men enbart 12st frp om man inte extra beställde.
Så om nån annan har dille på snabbmakaroner en lönehelg vill jag inte tänka på brunare scenarios när alla vill handla och plundra ofantligt låga lager på hyllan/backoffice.
3-3-3 Radio Plan
- Hittade en bra ullfilt på loppis. Inte världens största, men jag är inte heller storvuxen. Har testat den idag på en dagstur. Att sova en liten tupplur i minus två; fullt påklädd minus jacka och skor, är inga problem under denna. Skall bli en slaskfilt att ha med lite överallt. Skulle kunna skriva en hel tråd om dygderna och möjligheterna med att ha en filt hoprullad på ryggsäcken var man än går.
- Hästliniment, två liter. Universalmedel mot alla krämpor, kletar inte lika fruktansvärt som andra liniment.
- Några sockpar till: Biltemas Rangersockor. Bra, billiga, slittåliga.
- Hästliniment, två liter. Universalmedel mot alla krämpor, kletar inte lika fruktansvärt som andra liniment.
- Några sockpar till: Biltemas Rangersockor. Bra, billiga, slittåliga.
Kan du tipsa om var man hittar schyssta?Ursus skrev: 27 okt 2019 18:57 Skulle kunna skriva en hel tråd om dygderna och möjligheterna med att ha en filt hoprullad på ryggsäcken var man än..
Intressant. Funkar det som alternativ till Voltaren när den onda musaxeln värker litet extra efter trädgårdsgrävande och städning?Ursus skrev: 27 okt 2019 18:57 - Hästliniment, två liter. Universalmedel mot alla krämpor, kletar inte lika fruktansvärt som andra liniment.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Det gör det nog med tanke på hur lite av salvan som tas upp. På den tiden jag sportade använde jag det friskt, dock ska man vara väldigt försiktig med att klia sig på pungen efteråt - ingen rolig upplevelse!Omnivore skrev: 28 okt 2019 06:10Intressant. Funkar det som alternativ till Voltaren när den onda musaxeln värker litet extra efter trädgårdsgrävande och städning?Ursus skrev: 27 okt 2019 18:57 - Hästliniment, två liter. Universalmedel mot alla krämpor, kletar inte lika fruktansvärt som andra liniment.
Av miljöskäl är iprensalva att föredra.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql ... -lakemedel
-
Månadens vara blev desinfektionssprit, såpa och klorin! Rent ska det vara! 

Tack för tipsen. Lovar att vara försiktig med var jag kliar mig efteråt.Kurio skrev: 28 okt 2019 10:27 Det gör det nog med tanke på hur lite av salvan som tas upp. På den tiden jag sportade använde jag det friskt, dock ska man vara väldigt försiktig med att klia sig på pungen efteråt - ingen rolig upplevelse!
Av miljöskäl är iprensalva att föredra.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql ... -lakemedel

/Farmor
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.