Visst, men en rejäl filt väger en hel del och tar stor plats. Man kan lika gärna ha sovsäck med sig då.Ursus skrev: 27 okt 2019 18:57Skulle kunna skriva en hel tråd om dygderna och möjligheterna med att ha en filt hoprullad på ryggsäcken var man än går.
2019, din höjda beredskap
- somvanligt
Re: 2019, din höjda beredskap
Stör mig inte, jag är redan störd
Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.

Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.

Loppisar, överskottsbolag, Tradera, Amazon... Sök efter "surplus wool blanket" och liknande. Undvik reproduktioner, det är oftast polyester- eller bomullsblandning. Ullfiltar svävar generellt mellan att vara tunna, hårdvävda och styva hästfiltar (tänk exvis försvarets filtar som man hade i överkastet) vilka håller bra men värmer sämre, och mycket mjuka och fluffiga soffplädar som är varma men genomträngliga och sköra. Bäst är någonstans mitt emellan. Schweiziska armefiltar; originalen, sägs vara det bästa mellantingen. Bra fluff, men också tätvävda.
Vill du köpa nytt finns Pendleton eller Hudsons Bay, men de är dyra. Har ett par Pendleton hemma, och de är himmelska. Inget kli, sover bättre under dem än i min vanliga säng.
Åsikt noterad.somvanligt skrev: 29 okt 2019 15:07Visst, men en rejäl filt väger en hel del och tar stor plats. Man kan lika gärna ha sovsäck med sig då.Ursus skrev: 27 okt 2019 18:57Skulle kunna skriva en hel tråd om dygderna och möjligheterna med att ha en filt hoprullad på ryggsäcken var man än går.
roterande orange ljuspuck, tändare och gravljus (lyser länge)
Blogg: SwedishPrepper.com
Inspirerad av Ursus svängde jag förbi flyttfirman i stan och köpte en bunt flyttfiltar. Grå tjocka filtar av okänt material (kändes ganska ulliga) för inte så många pengar. Kraftiga, verkar slitstarka och varma.
Collapse now, and avoid the rush!
mer kött i frysen, rådjur, älg och dovhjort
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
en gnutta e500 bikarbonat som bakpulver
en batteridriven mutterknackare för snabbare hjulbyten
en batteridriven mutterknackare för snabbare hjulbyten
kiss, keep it simple stupid
-
Införskaffat 15 kexchoklad till regniga dagar. Träningen går riktigt bra, har ökat rejält i styrka och uthållighet detta år, och det är den viktigaste preppen jag har.
Har torkat skogsskörden av trattisar, blev fyra stora kaffeburkar, resterande har skänkts till den äldre generationen.
Har införskaffat en slagsäck modell större, nu gäller det bara att hitta ett lämpligt träd att hänga upp den i och träna in kombinationerna. Roligare träning är svår att hitta!
Imorgon blir det vattenrotation.
Har torkat skogsskörden av trattisar, blev fyra stora kaffeburkar, resterande har skänkts till den äldre generationen.
Har införskaffat en slagsäck modell större, nu gäller det bara att hitta ett lämpligt träd att hänga upp den i och träna in kombinationerna. Roligare träning är svår att hitta!
Imorgon blir det vattenrotation.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Ett par 25 l dunkar alkylat till lagret.
Collapse now, and avoid the rush!
- Parabellum
I plåt dunkar nu hoppas jag.

Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.