2022, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
lupl

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av lupl »

Förnyade körkortet.
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

fyllt på ved i källaren, har inte gått åt så mycket denna vintern
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

Beställde fyllhacka från Byggmax men glömde att den skulle komma igår, så när jag halvvaken stapplade nedför trappen efter en tupplur och mötte maken med hackan på axeln fick jag spader. #HoneyI'mHome
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Kanske anti-prepp egentligen eftersom det visar på bristande förberedelse men jag håller i alla fall på och lägger ut krokar om att boka upp ett, för en person, lite större parti potatis till hösten. Avser att köpa på mig en årsförbrukning, förutom viss egen odling.

Funderar och diskuterar konsekvenserna av Ukraina med kloka människor. Tror, även om kriget tar slut utan massförstörelsevapen, att det blir oväntade och otrevliga efterdyningar av kombon krig i Europas kornbod, höga konstgödselpriser, dyr energi (intressant när alla länders strategiska bränslelager ska återfyllas) och konsekvenserna av det.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

tvåtaktsolja för några år framöver
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Lite fusk att lägga detta här men jag lagade min laptop själv med delar jag hade så jag slipper köpa en ny i år. 8.000 kr till prepp istället! :D
Collapse now, and avoid the rush!
Ursus

Inlägg av Ursus »

Har inte riktigt haft motivation för några riktiga beredskapshöjare, men bibehåller än så länge jämnt lager.

Samtidigt börjar jag känna lite lust att sträcka på benen och resa nånstans, tänker starta separat tråd om detta. Så tittar på lämplig utrustning för att kunna resa lätt och enkelt till länder jag vill se. Däribland en bra, stadig ryggsäck som även funkar som kabinväska för att slippa incheckat bagage. Kikar på några varianter av 5.11.

Fast vem vet? Kanske att kosan styrs till Ukraina en vacker dag? Frestelsen blir större för var dag som går. Kan jag sitta här för evigt i mitt priviligerade lilla mellanklassiga, mellanchefiga land och se hur ett broderfolk slaktas?
Ursus

Inlägg av Ursus »

Fick fingrarna ur röven och tog mig till Tacticalstore i eftermiddag. Alltid lika nöjd!

- 5.11 Rush 2.0, 55l. Skall bli utökad EDC. Min utökade EDC idag är spridd på tre väskor, vill rationalisera. Därtill blir den en en bra resväska som snabbt kan kompletteras med sådant som behövs vid färd utsocknes. En extra sjukvårdsficka följde med samt ett Snugpak regnskydd till sagda väska.

- Ett par 5.11 Apex-byxor för vardagsbruk. Måste uppdatera garderoben efter Covid, allt börjar vara urtvättat.

- Sovtäcke/sovsäck för inomhusbruk, då jag skickade min gamla till Ukraina. Modell Sleepline 250.

På XXL köpte jag också en ny fjällsovsäck, Haglöfs Spacelite -1. Skönt foder, påminner om de gamla Haglöfssäckarna som min far ägde.
Tank

Inlägg av Tank »

Ursus skrev: 09 apr 2022 18:19 Fick fingrarna ur röven och tog mig till Tacticalstore i eftermiddag. Alltid lika nöjd!

- 5.11 Rush 2.0, 55l. Skall bli utökad EDC. Min utökade EDC idag är spridd på tre väskor, vill rationalisera. Därtill blir den en en bra resväska som snabbt kan kompletteras med sådant som behövs vid färd utsocknes. En extra sjukvårdsficka följde med samt ett Snugpak regnskydd till sagda väska.

- Ett par 5.11 Apex-byxor för vardagsbruk. Måste uppdatera garderoben efter Covid, allt börjar vara urtvättat.

- Sovtäcke/sovsäck för inomhusbruk, då jag skickade min gamla till Ukraina. Modell Sleepline 250.

På XXL köpte jag också en ny fjällsovsäck, Haglöfs Spacelite -1. Skönt foder, påminner om de gamla Haglöfssäckarna som min far ägde.
Årsbonus? ;)

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Ursus

Inlägg av Ursus »

Tank skrev: 09 apr 2022 19:05 Årsbonus? ;)

//Tank
Yes sir! :lol: Dränerad på 15 minuter :mrgreen:
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"