Utan mina uppgifter bör tas med en nypa salt eller 2

Överlag är jag nöjd med värmaren såpass att jag funderar på en till då grannen min lånat min på obestämd tid

Jag vart till slut gräsänkling så jag kunde köra vevorn i aktivt läge Dvs inomhus med avgasröret ut genom avloppet i pannrummet. Som tur var jag ensam då ljuddämparen släppte ut avgaser i massor inomhus....! Efter vädring o demontering av ljuddämparen o kopplat på avgasslangen direkt så funkade det klockrent vad det gäller avgaser! Körde på full sprätt o märkte vissa brister i min planering. Hade kopplat på en ventilationsslang 100 mm på 3 meter som tyvärr kroknade av värmen ifrån Vevorn. Uppmätte temperaturer på över 80 c i slangen. Avgasröret/slangen nådde en temp på 108 c i utloppet i brunnen. Osäker på hur värmetålig linet är i gängorna...

Korta reflektioner från detta test.
Inte hålla full fart.
Byta slang till utblås.
Förlänga avgasutsläpp på utsidan då röret livar ytterpanel.
Ev ha batteriladdare på hela tiden då batteriet får kämpa....
Reflektion no 2 kommer ifrån grannen som ”lånat” Vevorn.
Han nyttjar den som utomhusburk Dvs Vevorn står ute men blåser varmluft till hans höns som står inomhus men utan isolering. Lägsta läget igår natt temperaturskillnad 14 c förbrukning ca 0.2 li diesel/timme ca -18c ute. Inatt ökade han på till steg 2 av 6 på displayen. Senaste siffrorna från grannen var att hönsen hade runt nollan medans det är -17 utomhus i detta nu....Fått låna batteriladdare som ger laddning vartefter. Förbrukning får jag återkomma till. Om det finns intresse!