Möjligt vattensabotage i Bollnäs kommun

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Användarens profilbild
Marie

Re: Möjligt vattensabotage i Bollnäs kommun

Inlägg av Marie »

mopar340 skrev: 15 okt 2024 22:13 Intressant att åka på såna larm mitt i natten som vanlig snubbe från kommunen, mitt ute i skogen dessutom.
Vad gör man när man möter spetsnäsorna eller påtända pundar-Berra som står på lur med en kofot i högsta hugg?

Hittade en film där det ser ut som att man har lyckats focera bommen på "gångjärnssidan" samt lyft dörren av gångjärnen?
Såg ut att vara en rätt vek alu dörr men som de säger inte nått man bara går förbi och råkar göra för skojs skull.

På andra bilder ser det ut som att man brutit upp dörren med ett stort antal brytningar på låssidan

Undrar om det är bilder både från inbrottet och från reparationen?
Det patetiska är att med tre träskruvar i modell 5-8mm så hade de inte lyckats. :lol:
(man skruvar in dem i baksidan på dörren vid gångjärnet.. låter dem sticka ut 2cm och kapar av skallen så det blir en rak stål-pinne som sticker ut och man borrar hål i dörrkarmen vid de tre skruvarna så de kan gå in i dörrkarmen när man stänger dörren.)
Vipps så har man skyddat sig från att de går in via gångjärnen och för en kostnad på ettpar kronor/skruv. :P

Det var det första jag gjorde på min ytterdörr och balkongdörr när jag flyttade in o satte upp larmet. 8-)
Stensture

Inlägg av Stensture »

rödluvan skrev: 14 okt 2024 12:49 Mest troligt är det pundare som trott att det var vapenförråd, stjäla kopparkabel från vad man trott vara gammal bunker eller liknande skulle jag tippa på, men man vidtar alltid extra försiktighetsåtgärder motsvarande sanering för B stridsmedel vad jag förstått för att gardera sig.
Kan vara så men med tanke på det som hände i Finland i somras så höjer åtminstone jag lite på ögonbrynen :?

https://svenska.yle.fi/a/7-10060468
– Jag var med i ett forskningsprojekt för flera år sedan där vi upptäckte att Ryssland verkligen har talat om förgiftning av vatten som ett sätt att försöka paralysera ett samhälle, säger Hanna Smith.
Användarens profilbild
rödluvan

Inlägg av rödluvan »

Jag såg bilden nu, hur platsen ser ut, detta är som ni säger knappast någonting som kan förväxlas med gamla mob förråd, pundare brukar ju annars vara snabba på att tömma allt som går på koppar och det man tror är guld om någonting står obevakat länge så att de kan köpa brännvin i hemlandet.
(de flesta gästarbetare är ärliga tycker jag, det är väl mer det som följer i kölvattnet som ger dåligt rykte åt alla)

Hursomhelst så är det som ni säger knappast svårt att smälta in bland detta om man skulle planera någonting mer allvarligt, typ klä ut sig till uteliggare, betala några pundare för att bryta sönder dörrar, mm men ge dem desinformation som de faktiskt tror på eller utelämna information som kan leda till fel riktningar om de mot all förmodan blir förhörda, osv. Gammal klassiker.

Är det "skådespelare" lär de kunna sin sak om hur man håller käft vid förhör om saker av vikt.
Jag tror sannolikheten att de skall bli tagna på bar gärning med någonting som kan spåras är nära noll.

Om nu någon faktiskt har skitit i vattnet så är det väl mer troligt för att det skall se autentiskt ut (typ pundare som hatar samhället, förvirrad knarkare, etc) och definitivt inte gjort av någon som inte vill kunna bli spårad via något DNA register...
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"