Det patetiska är att med tre träskruvar i modell 5-8mm så hade de inte lyckats.mopar340 skrev: 15 okt 2024 22:13 Intressant att åka på såna larm mitt i natten som vanlig snubbe från kommunen, mitt ute i skogen dessutom.
Vad gör man när man möter spetsnäsorna eller påtända pundar-Berra som står på lur med en kofot i högsta hugg?
Hittade en film där det ser ut som att man har lyckats focera bommen på "gångjärnssidan" samt lyft dörren av gångjärnen?
Såg ut att vara en rätt vek alu dörr men som de säger inte nått man bara går förbi och råkar göra för skojs skull.
På andra bilder ser det ut som att man brutit upp dörren med ett stort antal brytningar på låssidan
Undrar om det är bilder både från inbrottet och från reparationen?

(man skruvar in dem i baksidan på dörren vid gångjärnet.. låter dem sticka ut 2cm och kapar av skallen så det blir en rak stål-pinne som sticker ut och man borrar hål i dörrkarmen vid de tre skruvarna så de kan gå in i dörrkarmen när man stänger dörren.)
Vipps så har man skyddat sig från att de går in via gångjärnen och för en kostnad på ettpar kronor/skruv.

Det var det första jag gjorde på min ytterdörr och balkongdörr när jag flyttade in o satte upp larmet.