Saker som börjar sina

Tänk efter före, och gör det här
Dancecommander

Re: Saker som börjar sina

Inlägg av Dancecommander »

Jag har aldrig sett en ICA Maxi så urplockad som nu. Gulasch var helt slut, oboy slut, tonfisk i vatten snart slut, icas köttfärsås slut, tvålen på extrapris har typ försvunnit på fyra dagar.
Nu kan jag tänka på mig hur det kan se ut vid ett uppskruvat läge.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

Dancecommander skrev: 28 feb 2020 11:02 Jag har aldrig sett en ICA Maxi så urplockad som nu. Gulasch var helt slut, oboy slut, tonfisk i vatten snart slut, icas köttfärsås slut, tvålen på extrapris har typ försvunnit på fyra dagar.
Jag jobbar på ett lager och det går sjukt mycket kolonialvaror. Det lånas in personal från andra avdelningar för att stötta upp kolonial. Det brukar vara tvärtom i vanliga fall.

Kolonialvaror är ju konserver, torrvaror, skafferi etc etc.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Dancecommander

Inlägg av Dancecommander »

Daltorpet skrev: 28 feb 2020 11:23
Dancecommander skrev: 28 feb 2020 11:02 Jag har aldrig sett en ICA Maxi så urplockad som nu. Gulasch var helt slut, oboy slut, tonfisk i vatten snart slut, icas köttfärsås slut, tvålen på extrapris har typ försvunnit på fyra dagar.
Jag jobbar på ett lager och det går sjukt mycket kolonialvaror. Det lånas in personal från andra avdelningar för att stötta upp kolonial. Det brukar vara tvärtom i vanliga fall.

Kolonialvaror är ju konserver, torrvaror, skafferi etc etc.
Det är en aspekt som jag inte kommenterade i tidigare inlägg; mer personal med burar som fyller på. Trots detta så gapade det tomt eller halvtomt. Jag stannade upp och tittade på de som tog konserver, och det var en klar majoritet av mammor med barnvagn och pensionärer. De kanske handlar denna tid även till vardags, men jag blev förvånad över mängden människor.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Protect

Inlägg av Protect »

Torsdagar mellan 17,00 och 18,00 brukar det vara tvärtomt i lokala privata storköpet men inte igår, det var lika mycket folk som en tidig lördagsförmiddag och kundvagnarna var fyllda som värsta "löningshelgs-shoppingen".
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
bokmalen

Inlägg av bokmalen »

Det är ju då typ lönehelg ;)
I intend to live forever, or die trying to
Protect

Inlägg av Protect »

Aldrig en torsdag och definitivt inte i den butiken. Personalen var lika förundrad som jag var och drog samma slutsats som mig att det bunkrades inför det förestående coronautbrottet. Mycket som var beställt var slut redan hos grossisterna.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
FCR2

Inlägg av FCR2 »

FCR2 skrev: 26 feb 2020 05:09 Besökte jula igår. Noterade att alla 20l vattendunkar var slut. 1 st 10l dunk fanns kvar. Conrad.se har helt slut på andningsskydd. Även mindre handlare tex Magasin10 har slut på andningsskydd. Givetvis även generalprepper.se med flera har slut.
Jula har fullt med 20l o 10l dunkar nu, så bara en tillfällig dip.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Obstinat

Inlägg av Obstinat »

FCR2 skrev: 28 feb 2020 17:55 [quote=FCR2 post_id=10161 time=<a href="tel:1582690191">1582690191</a> user_id=86]
Besökte jula igår. Noterade att alla 20l vattendunkar var slut. 1 st 10l dunk fanns kvar. Conrad.se har helt slut på andningsskydd. Även mindre handlare tex Magasin10 har slut på andningsskydd. Givetvis även generalprepper.se med flera har slut.
Jula har fullt med 20l o 10l dunkar nu, så bara en tillfällig dip.
[/quote]

Likaså på min lokala Jula igår. Däremot märkte jag att det var ganska tomt på hyllorna med rödsprit o lampolja.
Slängde ett getöga på filtermaskstället. Tvärslut förutom de enklaste maskerna som typ stoppar för hyvelspån :-g
Användarens profilbild
xsive

Inlägg av xsive »

Hämtade ut en låda från Apotea idag med bland annat 3l DAX +75 Ytdesinfektion (Etanol / Propanol) och
3l DAX Clinical Handdesinfektion 75% etanol
Båda två nu markerade som tillfälligt slut nu på Apotea såg jag.
Kollade lite och visade sig att all yt-och handdesinfektion med >60% alkohol är slut på apotea.se
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Användarens profilbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

Kanske inte helt rätt i tråden men något åt det hållet. Jag var in på rusta härom dagen och det kom in en gammal dam som frågade om de hade munskydd. Expediten svarade nej men några masker till tex målning? Den gamla damen så nej och gick. När jag väl kom till kassan kom det en man och frågade samma sak och expediten svarade lite irriterat: nej men vi kanske borde göra det!

Det fick iaf mig att tro att det inte var de första gångerna de fått frågan.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"