2020, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
bokmalen

Re: 2020, din höjda beredskap

Inlägg av bokmalen »

Utökat vattenlagringen med dricksvatten för ytterligare 2 veckor.
"hittade" ett outnyttjat gap mellan vardagsrumssoffan och ytterväggen :lol:
I intend to live forever, or die trying to
Ursus

Inlägg av Ursus »

- Tyskt sovsäckssystem modell specialstyrkorna. Överskott. Två dunsäckar, innersäck, löstagbar huva, skall klara -35. Breda och väl tilltagna i storlek, bra för oss sidosovare. För det facila priset 1400 spänn.

- Sockor. Alltid bra att ha.

- M59 pansarjacka. Fan på tiden. Har letat i åratal.

- Toppat plus extra. Som vanligt.
Dancecommander

Inlägg av Dancecommander »

Förra året gick det åt fanders vad gäller att bryna motorsågskedjor. Men, nu jäklar går det som smör! Måste ha fått in den rätta snitsen.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
hkm123

Inlägg av hkm123 »

Köpt på mig ett par 10 litersdunkar till samt frystorkat för någon månad till och så det viktigaste, laddpress med tillbehör! 8-)

Det som är kvar på inköpslistan för i år är två st pangar, en deagle 44 och en python 357 och så lite böcker.
Redo för det värsta, hoppas på det bästa!
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Vet inte om det egentligen platsar här men det höjer min förmåga att klara mig utan hjälp så den får väl vara med, nya pinnsvetsen, min första egna svets! :D
Collapse now, and avoid the rush!
Tomtemor1

Inlägg av Tomtemor1 »

potatis satta, ca 25-30 plantor om allt går väl
Användarens profilbild
entropi

Inlägg av entropi »

Har förmodligen kört med jordfräsen för sista gången. Köpte en kompostkvarn och hoppas bara bygga på jordmånen med kvistflisor från och med nu, samma sak för att utöka odlingsområdet.

Preppingrelaterat eftersom jag vill ha så bördig jord som möjligt för att kunna odla mina egna kalorier.
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
xsive

Inlägg av xsive »

24 jordgubbsplantor hamnat i jorden i pallkragar så skall väl klara några år med moralhöjande bär igen.

Uppgraderat ett av liggunderlagen Exped SynMat HL Winter från Medium till Long/Wide storlek.
Liggunderlag? När det finns granris... Nä Jag håller bekvämligheten i ett 9cm isolerat underlag för högt för att avstå :oops:
Bytte för att LW modellen är som skuren för enmanstältet i sin mumieform där rektangulära Neoair All season i LW storlek inte får plats
Sen hör och häpna så har jag faktiskt sålt av det gamla liggunderlaget - Jag ääär ingen hoarder (:) men har svårt göra mig av med extrasaker :notme:
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Strångsjö

Inlägg av Strångsjö »

1 päronträd
kartong dadelsirap
6 bambu-toarullar
mer epsomsalt

Britter brukar säga "plant pears for your hears", krävs tålamod.

Med lite tur blir det en korg päron 2025, som kan avnjutas med
dadelsirap. 68% socker, borde klara sig för evigt, likt honung.

lyx-toapapperet ids jag int använda, sparar till en regnig dag.
Huspreppen

Inlägg av Huspreppen »

Har sneglat runt här inne på forumet då och då för att läsa en del informativa/underhållande inlägg, fast nu är det slut med det har jag märkt! :D
Har tagit avstånd från internet i allmänhet ett tag. Ingen idé att läsa nyheter när alla säger olika. Har ändå en helvetes massa saker att göra på gården nu när snön smält bort.
Fyller på lite i matförrådet, köpt 3 till fiskenät, SP kulor till 308an, veden är färdig och nya kaminen kom i veckan.
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"