2020, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Strångsjö

Re: 2020, din höjda beredskap

Inlägg av Strångsjö »

Rättning, hears / heirs:

"Pear trees, especially the old English varieties that would have been the subject of this proverb, take many years to mature and give fruit. You don't plant them for yourself but for your heirs. The full version of the phrase, which is a 17th century English proverb, is: Walnuts and pears you plant for your heirs."
Tomtemor1

Inlägg av Tomtemor1 »

Fått hem 500ml x 5 handsprit och diverse moralhöjande godsaker som choklad och salladsdressing

Beställt 4x600ml ytdesinfektion och fyra paket till med pamol
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

städat, packat om offroadsaker inför årets körningar
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
Parabellum

Inlägg av Parabellum »

bastard skrev: 16 maj 2020 08:06 städat, packat om offroadsaker inför årets körningar
:up:
Mycket rolig aktivitet som man själv skulle önskat att man pysslade med.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
BarbaryanKvlt

Inlägg av BarbaryanKvlt »

Köpt gård. Ca 3 hk varav ca 2,5 hk åker. Finns lite bärbuskar o fruktträd. Borrad och grävd brunn. Odlingarna för i år är blir små där då odlingsbäddar osv måste fixas. Lantrashöns på gång. Fler fruktträd o bärbuskar i höst och förbereda odlingsbäddar. Odlar även på annat ställe inte långt ifrån.
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

:up:

välkommen hit
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

BarbaryanKvlt skrev: 18 maj 2020 18:13 Köpt gård. Ca 3 hk varav ca 2,5 hk åker. Finns lite bärbuskar o fruktträd. Borrad och grävd brunn. Odlingarna för i år är blir små där då odlingsbäddar osv måste fixas. Lantrashöns på gång. Fler fruktträd o bärbuskar i höst och förbereda odlingsbäddar. Odlar även på annat ställe inte långt ifrån.
Wow, vilket förstainlägg! Kul, hoppas det blir bra! Vet inte alls var du har det men här måste jag stängsla ut viltet från buskar och småträd, annars försvinner de.
Collapse now, and avoid the rush!
lupl

Inlägg av lupl »

BarbaryanKvlt skrev: 18 maj 2020 18:13 Köpt gård. Ca 3 hk varav ca 2,5 hk åker. Finns lite bärbuskar o fruktträd. Borrad och grävd brunn. Odlingarna för i år är blir små där då odlingsbäddar osv måste fixas. Lantrashöns på gång. Fler fruktträd o bärbuskar i höst och förbereda odlingsbäddar. Odlar även på annat ställe inte långt ifrån.
Nice! s
Användarens profilbild
BarbaryanKvlt

Inlägg av BarbaryanKvlt »

maskros skrev: 18 maj 2020 20:51
Wow, vilket förstainlägg! Kul, hoppas det blir bra! Vet inte alls var du har det men här måste jag stängsla ut viltet från buskar och småträd, annars försvinner de.

Det ska förhoppningsvis inte vara några större problem men vi får se. Har inte varit några större problem där jag är just nu vilket är nära men oxå närmare skog. Grävling som grävt upp efter lite taskigt gjord bokashi. Är väl räv som jag känner är största hotet här men är hunden ute när hönsen är det så hoppas jag på lite hjälp.

Värmekälla är ved med både panna, kamin o vedspis så lite strömavbrott är lugnt. Finns även luftvärmepump som jag helst slipper använda.
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

BarbaryanKvlt skrev: 19 maj 2020 06:20 Värmekälla är ved med både panna, kamin o vedspis så lite strömavbrott är lugnt. Finns även luftvärmepump som jag helst slipper använda.
Förringa inte värmepumpen. Den sparar ved! Så man kan fortsätta att såga och hugga tills man har för flera år. Sen gör det inget om värmepumpen eller elnätet går sönder eller om allt elektroniskt förvandlas till grått damm.

Vad är det man säger, ju äldre gubbe dess större vedhög. :hm: Kanske ska börja elda lite innan nån tror man är pensionär. :D
Collapse now, and avoid the rush!
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"