Rättning, hears / heirs:
"Pear trees, especially the old English varieties that would have been the subject of this proverb, take many years to mature and give fruit. You don't plant them for yourself but for your heirs. The full version of the phrase, which is a 17th century English proverb, is: Walnuts and pears you plant for your heirs."
2020, din höjda beredskap
Re: 2020, din höjda beredskap
Fått hem 500ml x 5 handsprit och diverse moralhöjande godsaker som choklad och salladsdressing
Beställt 4x600ml ytdesinfektion och fyra paket till med pamol
Beställt 4x600ml ytdesinfektion och fyra paket till med pamol
städat, packat om offroadsaker inför årets körningar
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
- Parabellum

Mycket rolig aktivitet som man själv skulle önskat att man pysslade med.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
- BarbaryanKvlt
Köpt gård. Ca 3 hk varav ca 2,5 hk åker. Finns lite bärbuskar o fruktträd. Borrad och grävd brunn. Odlingarna för i år är blir små där då odlingsbäddar osv måste fixas. Lantrashöns på gång. Fler fruktträd o bärbuskar i höst och förbereda odlingsbäddar. Odlar även på annat ställe inte långt ifrån.

välkommen hit
kiss, keep it simple stupid
Wow, vilket förstainlägg! Kul, hoppas det blir bra! Vet inte alls var du har det men här måste jag stängsla ut viltet från buskar och småträd, annars försvinner de.BarbaryanKvlt skrev: 18 maj 2020 18:13 Köpt gård. Ca 3 hk varav ca 2,5 hk åker. Finns lite bärbuskar o fruktträd. Borrad och grävd brunn. Odlingarna för i år är blir små där då odlingsbäddar osv måste fixas. Lantrashöns på gång. Fler fruktträd o bärbuskar i höst och förbereda odlingsbäddar. Odlar även på annat ställe inte långt ifrån.
Collapse now, and avoid the rush!
Nice! sBarbaryanKvlt skrev: 18 maj 2020 18:13 Köpt gård. Ca 3 hk varav ca 2,5 hk åker. Finns lite bärbuskar o fruktträd. Borrad och grävd brunn. Odlingarna för i år är blir små där då odlingsbäddar osv måste fixas. Lantrashöns på gång. Fler fruktträd o bärbuskar i höst och förbereda odlingsbäddar. Odlar även på annat ställe inte långt ifrån.
- BarbaryanKvlt
maskros skrev: 18 maj 2020 20:51Wow, vilket förstainlägg! Kul, hoppas det blir bra! Vet inte alls var du har det men här måste jag stängsla ut viltet från buskar och småträd, annars försvinner de.BarbaryanKvlt skrev: 18 maj 2020 18:13 Köpt gård. Ca 3 hk varav ca 2,5 hk åker. Finns lite bärbuskar o fruktträd. Borrad och grävd brunn. Odlingarna för i år är blir små där då odlingsbäddar osv måste fixas. Lantrashöns på gång. Fler fruktträd o bärbuskar i höst och förbereda odlingsbäddar. Odlar även på annat ställe inte långt ifrån.
Det ska förhoppningsvis inte vara några större problem men vi får se. Har inte varit några större problem där jag är just nu vilket är nära men oxå närmare skog. Grävling som grävt upp efter lite taskigt gjord bokashi. Är väl räv som jag känner är största hotet här men är hunden ute när hönsen är det så hoppas jag på lite hjälp.
Värmekälla är ved med både panna, kamin o vedspis så lite strömavbrott är lugnt. Finns även luftvärmepump som jag helst slipper använda.
Förringa inte värmepumpen. Den sparar ved! Så man kan fortsätta att såga och hugga tills man har för flera år. Sen gör det inget om värmepumpen eller elnätet går sönder eller om allt elektroniskt förvandlas till grått damm.BarbaryanKvlt skrev: 19 maj 2020 06:20 Värmekälla är ved med både panna, kamin o vedspis så lite strömavbrott är lugnt. Finns även luftvärmepump som jag helst slipper använda.
Vad är det man säger, ju äldre gubbe dess större vedhög.

Collapse now, and avoid the rush!