Grattis till det nya rekordet.crusoe skrev: 06 sep 2022 11:59 Jeg har ikke fått fisket så mye som jeg har håpet på i år, men på den ene turen fikk jeg en sjøørret på 2,6 kg. Personlig rekord for meg og svært moro.

Grattis till det nya rekordet.crusoe skrev: 06 sep 2022 11:59 Jeg har ikke fått fisket så mye som jeg har håpet på i år, men på den ene turen fikk jeg en sjøørret på 2,6 kg. Personlig rekord for meg og svært moro.
Kolla upp någon jaktskytteklubb i närheten, det brukar gå utmärkt att skjuta t.ex. hagel med lånad bössa. Min klubb har 3-4 st helt nya som dyker upp varenda helg. Leg och någon hundralapp eller ett par ger dig allt du behöver inkl. instruktioner av från en skjutledare.Marie skrev: 10 aug 2022 21:23Du menar att jag ska börja skriva med lila igen.Daltorpet skrev: 10 aug 2022 06:13 Vad roligt att höra från dig igen Marie. Forumet blir absolut lite mera färgglatt!
Ont: Jag och syster hade en helhelg på varpsund skjutbana, det var grymt intressant att skjuta på skjutbion och då framförallt en filmsekvens med löpande vildsvin. Jag fick också testa en hel del nya vapen som olika Tikkor och Sakon.![]()
Skojsigt![]()
Någon gång innan jag dör ska jag prova på att åka till någon skytteklubb och prova krutdrivna vapen... då jag planerar att leva till jag är 150, så har jag några år till på mig.![]()
![]()
![]()
Om jag inte är helt felinformerad, så har jag en skytteklubb som ligger 1000meter ifrån mig..... men det handlar ju om att lyckas ta sig dit oxå.falken skrev: 04 dec 2022 22:53Kolla upp någon jaktskytteklubb i närheten, det brukar gå utmärkt att skjuta t.ex. hagel med lånad bössa. Min klubb har 3-4 st helt nya som dyker upp varenda helg. Leg och någon hundralapp eller ett par ger dig allt du behöver inkl. instruktioner av från en skjutledare.Marie skrev: 10 aug 2022 21:23Du menar att jag ska börja skriva med lila igen.Daltorpet skrev: 10 aug 2022 06:13 Vad roligt att höra från dig igen Marie. Forumet blir absolut lite mera färgglatt!
Ont: Jag och syster hade en helhelg på varpsund skjutbana, det var grymt intressant att skjuta på skjutbion och då framförallt en filmsekvens med löpande vildsvin. Jag fick också testa en hel del nya vapen som olika Tikkor och Sakon.![]()
Skojsigt![]()
Någon gång innan jag dör ska jag prova på att åka till någon skytteklubb och prova krutdrivna vapen... då jag planerar att leva till jag är 150, så har jag några år till på mig.![]()
![]()
![]()
Billigare än att köra någon kommersiell lösning.![]()
Räknas inte Skäggetorp som en skytteklubb..Marie skrev: 04 dec 2022 23:21 Om jag inte är helt felinformerad, så har jag en skytteklubb som ligger 1000meter ifrån mig.....
Risken är att du fastnar för det och då kan det bli rätt dyrt, speciellt om du som jag är vänsterskytt.Marie skrev: 04 dec 2022 23:21 Om jag inte är helt felinformerad, så har jag en skytteklubb som ligger 1000meter ifrån mig..... men det handlar ju om att lyckas ta sig dit oxå.![]()
Sedan en väninna till mig tjata på mig att följa med till skjutbanan när hon blev polis.. men även där lyckades jag mig inte ta mig dit.![]()
Nyfikenheten har nog inte blivit tillräckligt stor ännu, för att se hur bra/dålig jag är med krutvapen kontra luftvapen.![]()
Jag är dubbelhänt, fast jag är bättre på högerskytte.falken skrev: 05 dec 2022 00:09Risken är att du fastnar för det och då kan det bli rätt dyrt, speciellt om du som jag är vänsterskytt.Marie skrev: 04 dec 2022 23:21 Om jag inte är helt felinformerad, så har jag en skytteklubb som ligger 1000meter ifrån mig..... men det handlar ju om att lyckas ta sig dit oxå.![]()
Sedan en väninna till mig tjata på mig att följa med till skjutbanan när hon blev polis.. men även där lyckades jag mig inte ta mig dit.![]()
Nyfikenheten har nog inte blivit tillräckligt stor ännu, för att se hur bra/dålig jag är med krutvapen kontra luftvapen.![]()
Jag har inte lyckats köpa något begagnat, förutom min pistol som jag "bara" köpt nytt grepp till för 3000:-
Så totalt har jag väl lagt 80000:- på vapenrelaterade grejor senaste tre åren.![]()
Vapen av lite kvalité håller dock värdet bra, de kan med lite tur öka i värde.