2022, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
Marie

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av Marie »

Tank skrev: 06 sep 2022 19:29 Renoverat garaget och sorterat igen allt och lagt upp det i genomskinliga lådor. Så nu borde man hitta allt lättare och snabbare :)

//Tank 631782eeea011129734804.jpg
Vi kan byta garage.. jag lovar att inte klaga. ;)

Veckohandlat..
Användarens profilbild
xsive

Inlägg av xsive »

Tank skrev: 06 sep 2022 19:29 Renoverat garaget och sorterat igen allt och lagt upp det i genomskinliga lådor. Så nu borde man hitta allt lättare och snabbare :)
Snyggt jobbat Tank :up:
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Användarens profilbild
deadrabbit

Inlägg av deadrabbit »

//Tank
Snyggt, trevligt och tryggt.

Storhandlat, ordnat med mer handsprit, böcker, och plockat av den sista chilin och tomaterna.
3-3-3 Radio Plan
Tank

Inlägg av Tank »

Tack för alla snälla tillrop om garaget :hug:

Köpt ytterligare ett 105Ah batteri. Tänker att de är lagom stora och tunga för att hantera och placera där de kan behövas med inverter :hm:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
lupl

Inlägg av lupl »

Testkört raketspis, funkade utmärkt.
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Lite korv
Lidl har felmärkt den i glasburk konserverade "Bockwurst" så att den går in som "Frukostkorv" i kassan. På hyllkanten står det antingen 25,95/brk eller 34,95 brk medan "fruktostkorv" går in för 39,95. Det kan vara läge att kolla den lokala Lidl. BockWurst för 34,95 är ok, BockWurst för 25,95 är ett kap mtp smak och proteininnehåll. Handlat i olika Lidl och fått fel på båda, klagat och fått pengar tillbaka. Definitivt värt för dig som vill ha god korv.

Handlat lite preppmat. Även handlat sådant som inte är prepp men köpt nu då jag tror det blir dyrare sen.

Fyllt på lagret med systemvaror.
Collapse now, and avoid the rush!
Sixten

Inlägg av Sixten »

Biltema hade fått in 20l jeepdunkar i plåt igen. Blev 2st som ska vara till diesel värmaren som jag beställt.

Blev även 3st smartstore 31l från Icas 3 för 2 kampanj
Användarens profilbild
entropi

Inlägg av entropi »

Tog upp första potatisplantan från täckodlingen som odlats i kompostjord.
Kan konstatera att det blev väldigt mycket och stora potatisar. Stora som bakpotatis, så det blev vad vi åt till middag igår.

Frågan är om vi ens kommer hinna äta allt innan den blir dålig...

Klipppte av blasten på resten för att låta skalet bli lite grövre. Tyvärr slutade min automatiska bevattningssensor fungera, så det är lite antydan till skorv pga torka när jag varit bortrest.
Survival
Honor
Liberty
Ursus

Inlägg av Ursus »

631f826eb20f5064632756.jpg
631f826eb20f5064632756.jpg (19.89 KiB) Visad 564 gånger

Blitt med ny motorsåg, och en så kallad "proffsmodell" denna gång. Stihl MS 201C. Gammel-Husqvarnan blir därmed pensionerad.

Denna modell marknadsförs väl mer som en kvistningssåg, men den låga vikten tilltalade mig och den har hittills varit lovande på de träd jag har behov av att fälla. Har gått lös på några eländiga gamla, grova och vridna häggar på gården med gott resultat. Mer än tillräcklig effekt för allt utom kanske de allra grövsta tallarna, men tiden får visa.

Det enda som jag tycker är till nackdel är att svärdet hade kunnat vara lite längre, samt att jag tenderar att komma åt avstängningen med grova handskar på när man kvistar. Inga jätteproblem, men kommer att kräva viss tillpassning av teknik.

I övrigt mycket lätthanterlig modell!
Användarens profilbild
Parabellum

Inlägg av Parabellum »

Stihl gör jäkligt fina och välbalanserade sågar! :up:
Enda konkurrenten till Husqvarna. :D
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"