Gruffigt kring Ukraina igen

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2540
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av xsive »

Parabellum skrev: 04 nov 2022 06:40 Har han ens en plats där? Nej det har han inte!
Säker på det? Kan inte säga du har fel men EU-länderna är en del i G20. Ukraina är kandidatland till EU och kan möjligen därigenom ha plats
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10923
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av bastard »

https://omni.se/paasikivi-retrattstyrko ... l/a/0QVJMM

"Brittiska försvarsdepartementet uppger att Ryssland har upprättat specialenheter med syfte att skjuta ryska soldater som retirerar från slagfältet. Överstelöjtnant Joakim Paasikivi kallar uppgifterna ”obegripliga”.

– Att man i ett modernt krig hotar sina egna för att de ska strida. Det är ett tydligt tecken på att det finns ett allvarligt systemfel i den ryska militären, säger han till DN."
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3302
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Parabellum »

Tuffa tider för Ryssen, Cherson snart återtaget. :up:
Hoppas det förblir så!

https://svenska.yle.fi/a/7-10022874

https://www.svenskbyborna.se/2022/11/11 ... amnat-byn/
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Sixten
Inlägg: 56
Blev medlem: 14 maj 2019 09:19

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Sixten »

Bara jag som får en dålig känsla över att ryssarna övergav Cherson så snabbt?
Tänker massförstörelsevapen.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3302
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Parabellum »

Nej inte bara du som får dåliga vibbar, lita aldrig på någon annans förehavanden.
Definitivt inte dina fienders!
Just nu förstår jag inte Ryssen alls och det är just så de vill ha det. :hm:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
EN brun böna
Inlägg: 983
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av EN brun böna »

Det var ju något prat om en damm uppströms från cherson. Och det stod tidigare att den fått mindre skador. Sedan sas det att om den brast så skulle cherson spolas ut i havet.
Behöver inte vara massförstörelse vapen för att rensa cherson räcker med en ganska liten bomb på rätt plats
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 618
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Kardinal »

Sixten skrev: 11 nov 2022 19:53 Bara jag som får en dålig känsla över att ryssarna övergav Cherson så snabbt?
Tänker massförstörelsevapen.
Jag tänker samma sak.
Slava Ukraini!
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Charlie** »

Kardinal skrev: 13 nov 2022 12:37
Sixten skrev: 11 nov 2022 19:53 Bara jag som får en dålig känsla över att ryssarna övergav Cherson så snabbt?
Tänker massförstörelsevapen.
Jag tänker samma sak.
Det är många som är inne på samma teori.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2540
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av xsive »

Onödig och lätt genomskådlig propaganda. :smack:
Ukraina gått ut med film som sägs visa en sniper som skjuter ner ett mål på 2710 meter vilket skulle varit näst längsta bekräftade sniperskottet.
Problemet bara att filmen genom det termiska siktet visar när skottet går av och sen träff inom max 2 sekunder
Ett verkligt skott på det avståndet skulle ta drygt sex sekunder från mynning till mål
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Gruffigt kring Ukraina igen

Inlägg av Charlie** »

Charlie** skrev: 14 nov 2022 10:26
Kardinal skrev: 13 nov 2022 12:37
Sixten skrev: 11 nov 2022 19:53 Bara jag som får en dålig känsla över att ryssarna övergav Cherson så snabbt?
Tänker massförstörelsevapen.
Jag tänker samma sak.
Det är många som är inne på samma teori.
Men det skulle inte ha någon taktiskt eller strategisk betydelse för krigets utgång. Ukraina viker inte ner sig för en kärnvapensmäll. Det skulle bara resultera i att Ryssland blir ännu mer paria och fullständigt isolerat. Kineserna har redan gått ut med var de tycker i frågan. Kineserna äger mycket åkermark i Ukraina och mycket av livsmedelsindustrin i Ukraina.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"