Swedish Survivalist

Användarens profilbild
Parabellum

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Parabellum »

Marie skrev: 11 maj 2024 03:10 Skojsigt att höra att den är räddad. 8-)

Heja till om jag kan hjälpa till med något. :bam:
:up:
Tack Marie.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

Kardinal skrev: 11 maj 2024 07:47 Vad finns i databasen? Även privata meddelanden?
Högst troligt så finns de oxå.
Men det är som med detta forumet.. inpackat och kanske krypterat..
Så vill du komma åt gamla PM så måste hela forumet sättas upp på en publik server så de som vill komma åt dem kan logga in.
Användarens profilbild
Kardinal

Inlägg av Kardinal »

Marie skrev: 11 maj 2024 13:31
Kardinal skrev: 11 maj 2024 07:47 Vad finns i databasen? Även privata meddelanden?
Så vill du komma åt gamla PM så måste hela forumet sättas upp på en publik server så de som vill komma åt dem kan logga in.
Jag tänker mest ur GDPR- och säkerhetssynpunkt om "obehöriga" kommer åt information de inte var ämnade för.
Slava Ukraini!
EN brun böna

Inlägg av EN brun böna »

Jag tror inte att det går att återskapa forumet på det viset så att det fungerar som ett forum utan det blir mer som en wiki sida där man kan läsa trådarna men inget annat, så personliga meddelanden, moderatorsdelarna mm försvinner.
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

Kardinal skrev: 11 maj 2024 15:13
Marie skrev: 11 maj 2024 13:31
Jag tänker mest ur GDPR- och säkerhetssynpunkt om "obehöriga" kommer åt information de inte var ämnade för.
Då det inte finns personuppgifter lagrade så är GDPR ur värden.
Ur opsec synvinkel.. om det är admins här som har databasen så litar vi likvärdigt på dem, som vi litar på dem angående detta forumet. :D
Det kommer inte komma ut på nätet/darknet, så du behöver inte vara orolig :hug:
Användarens profilbild
Kardinal

Inlägg av Kardinal »

Marie skrev: 11 maj 2024 21:59 Då det inte finns personuppgifter lagrade så är GDPR ur värden.
Ur opsec synvinkel.. om det är admins här som har databasen så litar vi likvärdigt på dem, som vi litar på dem angående detta forumet. :D
Tror du inte det finns personuppgifter? Det fanns en köpes/säljes-del vill jag minnas... Tror det finns adresser, namn, bankuppgifter m.m. som de som gjort affärer delat med varandra.

Jag är inte orolig för att det ska hamna på darknet, så du kan lägga ner spydigheterna. Det handlar främst om att de som sitter på databasen nu också vet vilken data de lagrar och vilka juridiska implikationer det kan ha. Utöver det allmäna faktumet att folk i dessa kretsar brukar värna sin OPSEC... Men det kanske blev helt ointressant i just detta sammanhang (men inget annat).
Slava Ukraini!
Användarens profilbild
Kardinal

Inlägg av Kardinal »

EN brun böna skrev: 11 maj 2024 20:21 Jag tror inte att det går att återskapa forumet på det viset så att det fungerar som ett forum utan det blir mer som en wiki sida där man kan läsa trådarna men inget annat, så personliga meddelanden, moderatorsdelarna mm försvinner.
Jag har rotat i en del PHPBB-servrar, om det är själva serverfilen finns allt där. Det enda som inte finns i klartext är lösenord. Men kanske egetforum hade någon annan lösning...
Slava Ukraini!
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

Kardinal skrev: 11 maj 2024 23:19
Marie skrev: 11 maj 2024 21:59 Då det inte finns personuppgifter lagrade så är GDPR ur värden.
Tror du inte det finns personuppgifter? Det fanns en köpes/säljes-del vill jag minnas... Tror det finns adresser, namn, bankuppgifter m.m. som de som gjort affärer delat med varandra.

Jag är inte orolig för att det ska hamna på darknet, så du kan lägga ner spydigheterna. Det handlar främst om att de som sitter på databasen nu också vet vilken data de lagrar och vilka juridiska implikationer det kan ha. Utöver det allmäna faktumet att folk i dessa kretsar brukar värna sin OPSEC... Men det kanske blev helt ointressant i just detta sammanhang (men inget annat).
Va? :shock:
Jag var inte spydig det minsta...
Men nu tänker jag vara lite vass o fråga om du möjligtvis tagit lite alkohol ikväll så du missuppfattade vad jag skrev?
Jag mena enbart att det går att lita på de som är Admins här och att de inte kommer hitta på lustigheter.
Jag gick bara i god för dem att jag litar på dem.
Hallabaloo

Inlägg av Hallabaloo »

Marie skrev: 11 maj 2024 23:46
Kardinal skrev: 11 maj 2024 23:19

Va? :shock:
Jag var inte spydig det minsta...
Men nu tänker jag vara lite vass o fråga om du möjligtvis tagit lite alkohol ikväll så du missuppfattade vad jag skrev?
Jag mena enbart att det går att lita på de som är Admins här och att de inte kommer hitta på lustigheter.
Jag gick bara i god för dem att jag litar på dem.
Uppfattade inte dig som spydig. Känns mer som att någon har skrivit saker på internet som denne inte vill att andra ska ta del av.
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

Hallabaloo skrev: 12 maj 2024 00:26 Uppfattade inte dig som spydig. Känns mer som att någon har skrivit saker på internet som denne inte vill att andra ska ta del av.
Nee jag gick bara i god för Adminsarna här inne. 8-)
Även om olämpliga saker är skrivna eller personliga saker så kommer det vara säkert iallafall. 8-)
Skriv svar

Återgå till "Digitalt tekniksnack"