Du verkar verkligen inte förstå frågeställningen, läs om från trådstart, och gör bättring.maskros skrev: 09 jan 2024 15:05 Tack för benämningen wikininja, jag tror inte riktigt att jag är så bra på att leta info så jag gjort mig förtjänt av en så upphöjd titiel.
Tänker man ett extra varv så skulle det kunna vara så att det Biltema säljer inte alltid är ren butan, det skulle kunna variera i olika batcher. Om man då med stöd av undersökningar på en eller ett fåtal tuber från samma batch eller batcher som kan ha tillverkats samtidigt och därur drar slutsatser om hur butan fungerar eller ens ett allmänt beslut om hur butan från biltema fungerar finns det risk att man tror att saker funkar när de inte gör det.
Fine, vi testar tre-fyra tuber från biltema (eller annan leverantör) som är känd för att inte alltid leverera högsta kvalitet. Utifrån våra tester drar vi slutsatsen att, ja, deras butantuber funkar ned till -8C. Utifrån den informationen lägger folk butantuber, ev. från en annan leverantör, på lager. Sen skiter det sig, och det är -6C ute, men det är ju inget problem eftersom butan funkar fint ned till -8C - för det har vi testat. Men den här gången råkade det vara ren butan i tuben, å då funkar det inte utan tillskott av värme.![]()
Ber om ursäkt, jag missförstod frågan och valde att svara på hur butan uppför sig istället för att svara på hur just en viss "butantub från biltema" uppför sig.![]()
Lycka till!