När övergår beredskap till detaljfixerad paranoia?

Tänk efter före, och gör det här
Användarens profilbild
Omnivore

Re: När övergår beredskap till detaljfixerad paranoia?

Inlägg av Omnivore »

OK, trist att du tycker så men hejdå och ha det gott.
Förresten, vad blev ditt resultat av klimatkollen. Du borde ju slå oss alla med hästlängder. :notme:

Mitt eget blev 3,6 vilket ger utrymme för förbättringar.
Boende 0,9
Livsmedel 1,4
Transport 0,0
Prylar 1,3
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
Parabellum

Inlägg av Parabellum »

Mitt resultat på testet gav:

Boende 0.2
Livsmedel 0.7
Transport 0.6
Prylar 0.4

Totalt: 1.8
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
VaultDweller

Inlägg av VaultDweller »

Nänä, inte tackar för mig såsom lämnar forumet. Så lätt blir ni inte av med mig. Tackar för mig såsom lämnar denna diskussion åt sitt öde, vi kommer inte längre och bevisligen finns en alldeles enorm schism.

Avslutar med mitt resultat: 1,9 på klimatkollen. Mindre än vad jag väntade mig, så får vara nöjd (men tycker den var rätt generaliserande och amatörmässigt schablonartad, för lätt att folk fuskar).
Energislukande gammal bostad med dålig isolering samt bilen som drar upp värdet. Bedrövlig kollektivtrafik där jag bor, dessvärre.
Konsumtion/prylar och mat ger obefintliga staplar på typ 0,3 var, men känns som att de ger min till största delen vegetariska kost lite för bra värde, det är fortfarande långa transportled där.
You're a hero... and you have to leave.
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

Helt rätt att bara skippa vissa diskussioner, jag orkar inte med en del av dom, och bryr mig bara inte

Skillnaden är mot sådant jag tycker är intredsant, där kan man lägga ner mer tid
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

Precis min poäng.

Det finns ingen anledning att piska en död häst.
Vi i sverige lever klimatsmart så vi knappt inte lämnar ett avtryck....... Det är de andra länderna vi behöver påverka att sänka sina utsläpp.

Så att piska svenskarna ännu mer med bensinskatter som inte leder till en, enda, skillnad.. är bara IDIOTI!!
Det försämrar enbart för de som är fattiga.

OM...... OM man nu ska få folk att köra mindre bil, så ska bensinskatten inkomstbaseras.
På så vis kan inte politikern nöjesköra medans den ensamstående mamman inte ens kan skjutsa barnen till aktivitet.

DET... Det är rättvisa OM, man FAKTISKT har avsikt att använda bränsle som miljö påverkan att minska folks bilkörning.

Men inte en enda miljönisse håller med om det, för då kan inte de ta bilen på söndagsutflykt med familjen... och då kan inte politikerna sitta o nöjesköra.
Inte ens reportrar som rapporterar om miljön vi förstör vill ens ta i denna frågan... Just på grund av att det är att begå självmord om de vill att de rika ska sluta konsumera. :roll:

Så att satsa på att förbättra miljön kommer ha bäst effekt om man riktar den till länder som FAKTISKT står för utsläppen. ;)

Där av alla miljötalibaner i sverige och miljöpartiet kan ta o klaga till länderna som behöver det och ge fan i att piska en död häst med att jaga milligram i ett rent land som sverige.

Detta är varför jag är så jävla anti milömuppar då de är fega o bara vågar piska döda hästar istället för att jaga efter de riktiga bovarna.

Enbart Greenpeace har pondus.... Miljöpartister i sverige är bara patetiskt folk då de jagar efter fel mål. :smack:
Teng

Inlägg av Teng »

Klimataktivister och olika benämningar som klimatångest etc.
Jag tycker det är en hjärntvätt.
De har bara lyckats reta upp folk till att göra tvärtemot.

// Teng
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

vi på detta forumet kan knappt påverka något

förutom oss själva

kanske någon annan person men ingen som världen bryr sig om

ett sundhetstecken är en viss självkritik , eller åtminstånde att ha en viss självmedvetenhet

politiker tycks sakna det överlag

dom gröna verkar allt för oftast gå hela vägen åt andra hållet
ungefär som dom styrande i usa nu

vi behöver inte klanka på andra, utan fundera på vad man själv gör
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
EN brun böna

Inlägg av EN brun böna »

Mitt klimatavtryck blev
boende 0,2
livsmedel 0,4
transport 0,2
prylar 0,3
totalt 1,2 ton co2

Men som bastard var inne på lite dålig variation i frågeformuläret. Jag har ju eget kött som betar utanför fönstret. Höns och kaniner, gris, nöt. Jag odlar för lite men ska upp i mer. Transporter sker med dieselbil och jag kan inte åka kommunalt då jag behöver åka lika långt som närmaste samhälle för att komma till närmaste buss.
Om jag ska nyttja gratisresorna till sjukhuset så ska jag först ringa efter taxi som kommer från stan där sjukhuset finns. Men taxin lämnar ju av vid närmaste busshållplats drygt en mil hemifrån. Så buss till sjukhuset. Taxin åker tom hem till samma stad. Och den resan är ca 3,5 mil. När jag sedan ska hem så får jag ta bussen till samma busshållplats och sedan ring efter taxin som ska åka samma väg som jag gjort i bussen för att sedan ta mig sista milen hem. Jag är för gammal och sjuk för att gå eller cykla den vägen.

Det går fortare och smidigare att ta bilen och det finns då genvägar som gör att det går fortare med lägre klimatavtryck än om jag ska försöka åka kommunalt
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

EN brun böna skrev: 28 mar 2025 05:56 Mitt klimatavtryck blev
boende 0,2
livsmedel 0,4
transport 0,2
prylar 0,3
totalt 1,2 ton co2

Men som bastard var inne på lite dålig variation i frågeformuläret. Jag har ju eget kött som betar utanför fönstret. Höns och kaniner, gris, nöt. Jag odlar för lite men ska upp i mer. Transporter sker med dieselbil och jag kan inte åka kommunalt då jag behöver åka lika långt som närmaste samhälle för att komma till närmaste buss.
Om jag ska nyttja gratisresorna till sjukhuset så ska jag först ringa efter taxi som kommer från stan där sjukhuset finns. Men taxin lämnar ju av vid närmaste busshållplats drygt en mil hemifrån. Så buss till sjukhuset. Taxin åker tom hem till samma stad. Och den resan är ca 3,5 mil. När jag sedan ska hem så får jag ta bussen till samma busshållplats och sedan ring efter taxin som ska åka samma väg som jag gjort i bussen för att sedan ta mig sista milen hem. Jag är för gammal och sjuk för att gå eller cykla den vägen.

Det går fortare och smidigare att ta bilen och det finns då genvägar som gör att det går fortare med lägre klimatavtryck än om jag ska försöka åka kommunalt
Tackar :hug: för att du hade lägre än mig, för det kändes väldigt fel att ha lägst avtryck när jag inte ens försöker. :oops:
Så supertack för att du hade lägre. :hug: :mrgreen: :up:
Teng

Inlägg av Teng »

bastard skrev: 28 mar 2025 05:14 vi på detta forumet kan knappt påverka något

förutom oss själva

kanske någon annan person men ingen som världen bryr sig om

ett sundhetstecken är en viss självkritik , eller åtminstånde att ha en viss självmedvetenhet

politiker tycks sakna det överlag

dom gröna verkar allt för oftast gå hela vägen åt andra hållet
ungefär som dom styrande i usa nu

vi behöver inte klanka på andra, utan fundera på vad man själv gör
Så kan det vara.
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"