Förresten, vad blev ditt resultat av klimatkollen. Du borde ju slå oss alla med hästlängder.

Mitt eget blev 3,6 vilket ger utrymme för förbättringar.
Boende 0,9
Livsmedel 1,4
Transport 0,0
Prylar 1,3
TackarEN brun böna skrev: 28 mar 2025 05:56 Mitt klimatavtryck blev
boende 0,2
livsmedel 0,4
transport 0,2
prylar 0,3
totalt 1,2 ton co2
Men som bastard var inne på lite dålig variation i frågeformuläret. Jag har ju eget kött som betar utanför fönstret. Höns och kaniner, gris, nöt. Jag odlar för lite men ska upp i mer. Transporter sker med dieselbil och jag kan inte åka kommunalt då jag behöver åka lika långt som närmaste samhälle för att komma till närmaste buss.
Om jag ska nyttja gratisresorna till sjukhuset så ska jag först ringa efter taxi som kommer från stan där sjukhuset finns. Men taxin lämnar ju av vid närmaste busshållplats drygt en mil hemifrån. Så buss till sjukhuset. Taxin åker tom hem till samma stad. Och den resan är ca 3,5 mil. När jag sedan ska hem så får jag ta bussen till samma busshållplats och sedan ring efter taxin som ska åka samma väg som jag gjort i bussen för att sedan ta mig sista milen hem. Jag är för gammal och sjuk för att gå eller cykla den vägen.
Det går fortare och smidigare att ta bilen och det finns då genvägar som gör att det går fortare med lägre klimatavtryck än om jag ska försöka åka kommunalt
Så kan det vara.bastard skrev: 28 mar 2025 05:14 vi på detta forumet kan knappt påverka något
förutom oss själva
kanske någon annan person men ingen som världen bryr sig om
ett sundhetstecken är en viss självkritik , eller åtminstånde att ha en viss självmedvetenhet
politiker tycks sakna det överlag
dom gröna verkar allt för oftast gå hela vägen åt andra hållet
ungefär som dom styrande i usa nu
vi behöver inte klanka på andra, utan fundera på vad man själv gör